Onyx
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
Berichten: 1
|
Geplaatst: za 07 mrt 2009 14:51 Onderwerp: Geschil aankoop auto van familie |
|
|
Hallo,
Ik heb een vraag. Een tijdje terug heeft mijn vrouw een auto aangeschaft van een familielid. Dit familielid wilde 1400 euro voor de auto maar er waren wat gebreken. We hebben mondeling afgesproken dat hij al deze gebreken eerst zou laten repareren tegen de kosten van mijn vrouw. Zodat mijn vrouw met een goede auto start. Mijn vrouw heeft uiteindelijk 1750 euro betaald voor deze auto, dus 350 euro meer. Dit zou o.a. gaan om het vernieuwen van een koppakking en katalysator. Ik heb echter nooit een bon gezien of gevraagd.
Mijn vrouw kon de 1750 euro niet meteen betalen, maar dit was geen probleem hij wilde van de auto af dus hebben we wederom mondeling afgesproken dat mijn vrouw elke maand een bedrag zou storten, Wat voor bedrag maakte niet uit, wat haar het beste uitkwam. Er staat dus niks op papier.
In de afgelopen 5 maanden hebben wij veel problemen gehad met de auto. Zo'n 20 keer aan de kant van de weg gestaan. Hij raakte steeds oververhit. Ik heb letterlijk 150 euro aan koelvloeistof gebruikt om te kunnen rijden. Bij de garage gaf ik steeds aan dat het niet aan de koppakking kon liggen want die was immers nieuw. Zodoende is er een defecte thermostaat vervangen voor 160 euro en moest ik het weer proberen. Dit haalde niks uit. De auto liep uiteindelijk vast. Toen bleek dat de koppakking kapot was met als gevolg dat de cylinderkop krom was getrokken. Dit koste ons 900 euro aan reparatie kosten. Ik heb de desbetreffende familie lid op de hoogte gesteld. Toen werd er gezegd dat de koppakking bij aankoop helemaal niet vervangen was. Als rede geeft hij aan dat hij dacht dat het vervangen was omdat de garage dat heeft gezegd. Maar hij zou de garage nu gebeld hebben waarop de garage aangaf de koppakking niet vervangen te hebben om hem kosten te besparen. De garage zou eerst andere dingen hebben geprobeerd. Op de vraag wat er dan wel gerepareerd is met de 350 euro die mijn vrouw extra heeft betaald heeft hij geen antwoord, want er is geen bon.
Hij kan naar mijn mening net zo goed niks gerepareerd hebben. Deze nalatigheid heeft ervoor gezorgd dat wij inmiddels meer dan 1000 euro aan reparatiekosten hebben gehad in 5 maanden tijd.
Ik heb inmiddels 900 euro afgelost en moet dus nog 850 euro betalen voor deze auto. Communicatie met dit familielid verliep voornamelijk via de email en liep hoog op. Hij is niet bereid ons tegemoet te komen.
Hij heeft de correspondenties via de email uiteraard opgeslagen, ik ook. Hierin benoemen wij de eerder gemaakte afspraken. Dat ik elke maand een bedrag zou betalen en dat hij de reparaties zou uitvoeren voor de aankoop. Ook geeft hij in deze email toe dat de afgesproken reparatie niet is uitgevoerd maar hij legt alles buiten zichzelf en geeft de schuld aan de garage.
Mijn vraag is nu. Mijn vrouw stelt voor de resterende 850 euro niet meer te betalen. Als mijn vrouw op eigen houtje besluit de resterende 850 euro voor de auto niet meer te betalen en er komt een rechtzaak. In hoeverre sta ik dan in mijn recht? Kunnen de email correspondenties tegen ons gebruikt worden?
Het is een lang verhaal. In elk geval bij voorbaat dank voor het meedenken. |
|