Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 15 aug 2025 12:07
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geschil aankoop auto van familie
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Onyx

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: za 07 mrt 2009 14:51    Onderwerp: Geschil aankoop auto van familie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik heb een vraag. Een tijdje terug heeft mijn vrouw een auto aangeschaft van een familielid. Dit familielid wilde 1400 euro voor de auto maar er waren wat gebreken. We hebben mondeling afgesproken dat hij al deze gebreken eerst zou laten repareren tegen de kosten van mijn vrouw. Zodat mijn vrouw met een goede auto start. Mijn vrouw heeft uiteindelijk 1750 euro betaald voor deze auto, dus 350 euro meer. Dit zou o.a. gaan om het vernieuwen van een koppakking en katalysator. Ik heb echter nooit een bon gezien of gevraagd.

Mijn vrouw kon de 1750 euro niet meteen betalen, maar dit was geen probleem hij wilde van de auto af dus hebben we wederom mondeling afgesproken dat mijn vrouw elke maand een bedrag zou storten, Wat voor bedrag maakte niet uit, wat haar het beste uitkwam. Er staat dus niks op papier.

In de afgelopen 5 maanden hebben wij veel problemen gehad met de auto. Zo'n 20 keer aan de kant van de weg gestaan. Hij raakte steeds oververhit. Ik heb letterlijk 150 euro aan koelvloeistof gebruikt om te kunnen rijden. Bij de garage gaf ik steeds aan dat het niet aan de koppakking kon liggen want die was immers nieuw. Zodoende is er een defecte thermostaat vervangen voor 160 euro en moest ik het weer proberen. Dit haalde niks uit. De auto liep uiteindelijk vast. Toen bleek dat de koppakking kapot was met als gevolg dat de cylinderkop krom was getrokken. Dit koste ons 900 euro aan reparatie kosten. Ik heb de desbetreffende familie lid op de hoogte gesteld. Toen werd er gezegd dat de koppakking bij aankoop helemaal niet vervangen was. Als rede geeft hij aan dat hij dacht dat het vervangen was omdat de garage dat heeft gezegd. Maar hij zou de garage nu gebeld hebben waarop de garage aangaf de koppakking niet vervangen te hebben om hem kosten te besparen. De garage zou eerst andere dingen hebben geprobeerd. Op de vraag wat er dan wel gerepareerd is met de 350 euro die mijn vrouw extra heeft betaald heeft hij geen antwoord, want er is geen bon.

Hij kan naar mijn mening net zo goed niks gerepareerd hebben. Deze nalatigheid heeft ervoor gezorgd dat wij inmiddels meer dan 1000 euro aan reparatiekosten hebben gehad in 5 maanden tijd.

Ik heb inmiddels 900 euro afgelost en moet dus nog 850 euro betalen voor deze auto. Communicatie met dit familielid verliep voornamelijk via de email en liep hoog op. Hij is niet bereid ons tegemoet te komen.

Hij heeft de correspondenties via de email uiteraard opgeslagen, ik ook. Hierin benoemen wij de eerder gemaakte afspraken. Dat ik elke maand een bedrag zou betalen en dat hij de reparaties zou uitvoeren voor de aankoop. Ook geeft hij in deze email toe dat de afgesproken reparatie niet is uitgevoerd maar hij legt alles buiten zichzelf en geeft de schuld aan de garage.

Mijn vraag is nu. Mijn vrouw stelt voor de resterende 850 euro niet meer te betalen. Als mijn vrouw op eigen houtje besluit de resterende 850 euro voor de auto niet meer te betalen en er komt een rechtzaak. In hoeverre sta ik dan in mijn recht? Kunnen de email correspondenties tegen ons gebruikt worden?

Het is een lang verhaal. In elk geval bij voorbaat dank voor het meedenken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds