|
Mogen wij de naam blijven gebruiken? |
Ja |
|
0% |
[ 0 ] |
Nee |
|
100% |
[ 1 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 1 |
|
Auteur |
Bericht |
mano
Leeftijd: 51 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: vr 30 dec 2005 14:50 Onderwerp: Geregistreerde handelsnaam? |
|
|
Beste lezers,
Mijn vrouw heeft sinds 2 jaar een eigen particuliere thuiszorgorganisatie in het zuiderlijkste deel van het land. De naam die deze organisatie draagt hebben wij zelf bedacht. (ik kan de naam hier helaas niet noemen)
Bij de registratie van de (Internet-)domeinnaam bleek de naam met extensies .nl .com .net en .org al bezet te zijn. (Wij hebben gekozen voor de naam .info)
De naam was dus al in gebruik door meerdere Nederlandse organisaties.
Gisteren werden wij aangeschreven door de directeur van één van deze bedrijfjes met het verzoek of wij de naam niet meer wilde gebruiken. Wij krijgen hier twee weken de tijd voor, anders volgen er juridische stappen.
Het betreffende bedrijf heeft de naam in 2001 laten vastleggen bij het Benelux Merkenregister.
Ik heb contact opgenomen met een organisatie in Zeeland, die ook deze naam draagt, met de vraag of zij ook benaderd zijn door het bedrijf uit Apeldoorn, antwoord hierop heb ik nog niet, wel weet ik nu dat het Zeeuws bedrijf de naam al in gebruik heeft sinds 2000, dus vóórdat het Apeldoornse bedrijf de naam heeft laten vastleggen.
Wij hebben een éénmansbedrijf, dus kunnen geen grote juridische procedure starten, daarom wil ik de zaak eens aan jullie voorleggen. Ik zou graag willen weten of wij kans van slagen hebben om de naam in de toekomst te mogen blijven gebruiken.
Vr.gr.,
M.R. |
|
|
|
|
In libris libertas
Leeftijd: 119 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: zo 01 jan 2006 19:35 Onderwerp: |
|
|
Beste Mano,
Het komt vaker voor dat er meer bedrijven dezelfde handelsnaam gebruiken, maar...
als beide bedrijven ook nog hetzelfde doen als bedrijfsactiviteiten?
als beide bedrijven ook nog in hetzelfde rayon, gebied opereren?
dan kunt u zich voorstellen dat degene die zijn naam heeft geregistreerd bij een merkenbureau dit doet met een reden.
Ik kan uit ervaring zeggen dat het niet verstandig is om het er op aan te laten komen, dus naar de rechter gaan bedoel ik.
Heeft de KvK u niet verteld bij inschrijving in 't handelsregister dat er meer bedrijven met dezelfde activiteiten zijn?
Enig lichtpuntje dat ik zie is dat 't andere bedrijf de handelsnaam eerder heeft ingeschreven in het handelsregister en het lijkt erop dat het merkenbureau zijn werk niet goed heeft gedaan! _________________ Wat n boudel, wat n boudel zee 't lutje wichtje |
|
|
|
|
|