|
Auteur |
Bericht |
woody
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU
|
Geplaatst: wo 19 okt 2011 19:38 Onderwerp: Gerechtvaardigd ontslag? |
|
|
De huisarts is van mening dat X voorlopig rust moet houden en niet moet gaan werken.
De bedrijfsarts en de verzekeringsarts zijn echter van mening dat X arbeidsgeschikt is.
Hierop ontslaat de werkgever X op staande voet.
Is dit ontslag gerechtvaardigd? |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 19 okt 2011 20:12 Onderwerp: |
|
|
Lijkt mij niet. Tijd voor een deskundigenbericht van het UWV. |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 20 okt 2011 8:57 Onderwerp: |
|
|
StevenK schreef: | Lijkt mij niet. Tijd voor een deskundigenbericht van het UWV. |
Ik denk dat TS met de verzekeringsarts al de deskundige van het UWV bedoelt.
Hoewel dit soort zaken altijd heel moeilijk ligt, krijgt de werkgever toch vaker wel, dan niet, gelijk indien hij afgaat op het advies dat door zowel bedrijfsarts als UWV deskundige gegeven wordt.
De gewezen werknemer is niet volstrekt kansloos. Indien hij kan aantonen dat hij zijn werkgever zodanig heeft ingelicht, dat deze niet zou hoeven twijfelen aan de juistheid van het oordeel van de huisarts, kan hij de werkever aanspreken vanwege niet goed werkgeverschap, en daarmee het ontslag aanvechten. Een ontslag op staande voet zou dan zo maar eens als een te voortvarende stap gezien kunnen worden. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
BG
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1134
|
Geplaatst: do 20 okt 2011 10:12 Onderwerp: |
|
|
@Dennis79: het oordeel van de huisarts wordt hier heel erg stellig gebracht in het openingsbericht (nuances zullen er ongetwijfeld zijn geweest). Ik vraag me af in hoeverre een huisarts zich in deze bewoordingen over een patient kan uitlaten (kent hij de arbeid zelf of gaat hij af op hetgeen WN stelt, weet huisarts iets van arbeidsongeschiktheid etc.)?
Ik mis ook wat er precies is gebeurd nadat het deskundigenoordeel is uitgebracht door het UWV. Hoeveel tijd zat er tussen het deskundigenoordeel en het ontslag en wat is daartussen aan communicatie gevoerd. Is het ontslag gegeven na ontvangst deskundigenoordeel of nadat WN ook nadien zijn werk niet wilde hervatten? _________________ Mine! |
|
|
|
 |
|