Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Appelhof
Leeftijd: 67 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 23 sep 2013 19:37 Onderwerp: Gemeente verplicht mij tot asbestsanering |
|
|
Enkele jaren geleden hebben we een (omgevingvergunningsverplichte) aanbouw gerealiseerd achter onze woning. Het schuurtje welke we hiervoor hebben afgebroken bevatte asbest dakbeschot. Vanwege het bouwvergunningstraject heb ik de sloop van het schuurtje ook moeten melden, en hierdoor heb ik de asbest moeten laten verwijderen door een gecertificeerd bedrijf met van die maanmannetjes (kosten ± €2.500,-).
Nu zie ik bij mij in de buurt een zelfde situatie. Hier wordt echter zonder vergunningsplicht gebouwd, en de asbest gewoon door de bewonders verwijderd. Deze situatie is gelijk aan de mijne, echter hier komt de gemeente natuurlijk nooit achter.
Ik voel me gepiepeld, en wil eigenlijk mijn geld terug.
In mijn situatie was de asbest ook gewoon in z'n geheel te verwijderen zonder breuk.
Kan ik hier nog wat mee ? |
|
|
|
 |
A.Verkerk
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 24 sep 2013 7:34 Onderwerp: |
|
|
Kort gezegd; nee.
Je had een overeenkomst met het asbestverwijderingsbedrijf en die zijn ze nagekomen, dus van hen zul je je geld niet terugkrijgen.
De gemeente heeft destijds ook juist gehandeld, dan wel je hebt geen bezwaar gemaakt en die termijn is nu voorbij, dus ook daar zul je geen geld van zien. Daarnaast is de wetgeving de laatste jaren nog wel eens veranderd, dus misschien kunnen je buren nu wel exact hetzelfde doen als jij toen, met alleen een melding ipv een vergunning.
Als je gelijkheid wil, kun je je buren aangeven bij de gemeente, zodat zij misschien ook moeten betalen, maar over het algemeen zijn mensen die dit doen niet zo populair in de buurt. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|