Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 06 aug 2025 7:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geluidsoverlast van druk gezin
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
figuurtje

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): HHs

BerichtGeplaatst: ma 21 jun 2010 10:39    Onderwerp: Geluidsoverlast van druk gezin Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik ondervind geluidsoverlast van een gezin naast me. Het is niet de hele dag, maar vaak is er hard geblaf, geschreeuw en ruzie te horen. Vanmorgen lag ik er weer om 6:30u door wakker. Het gaat inmiddels wel elke ochtend zo. Ze wonen met zijn vieren op een driekamerwoning en de huizen zijn van na de Tweede Wereldoorlog (gehorig dus). Het zijn asocialen die er trots op zijn dat er al een aantal keer politie is langsgeweest, dus ik heb en wil geen contact met ze.

Omdat ik in het verleden al eens te maken heb gehad met overlast en omdat ik weet dat wooncorporaties over het algemeen niets met overlast doen, ga ik het over een andere boeg gooien. Ik ben van plan om een huurverlaging aan te vragen. Dit wil ik gaan doen bij de Huurcommissie. Weet iemand of de Huurcommisie overlast meeneemt in een uitspraak over de huurprijs?

Groetjes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: di 22 jun 2010 8:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb geen ervaring met de huurcommissie, maar ik kan je wel vertellen dat, wil je een beroep doen op hinder, alle omstandigheden van belang zijn, zoals wie er eerder woonde. Ook dien je te beseffen dat je 'vrijwillig' in een gehorig huis bent gaan wonen.

Het zijn lastige kwesties die maar al te vaak leiden tot dikke ruzie (zie bijvoorbeeld de rijdende rechter). Het helpt vaak toch wel als je in ieder geval praat met elkaar. Misschien zijn zij er zich niet van bewust dat het zo gehorig is.

Leeftijd: 125
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): LOI

BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010 16:55    Onderwerp: Re: Geluidsoverlast van druk gezin Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het sleutelwoord is 'aantasting van het woongenot'.
Als je daarop verder zoekt zal je meer vinden en hoe je dit moet aanpakken.
Je kan ook de verhuurder in gebreke stellen (na een waarschuwing te hebben gegeven) en dan kan je het juridisch forceren door je huur in te houden.
Maar zorg wel dat je je netjes aan de regels houdt.
MikkieMuis

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA

BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2010 12:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

je kan in elk geval niet zomaar ene huurverlaging aanvragen. eerst moet je bij de wooncorporatie geprobeerd hebben een oplossing te zoeken. dus toch maar even aankaarten. als ze er niets aan doen kan je wel kijken voor huurverlaging
figuurtje

Leeftijd: 41
Studieomgeving (BA): HHs

BerichtGeplaatst: ma 26 jul 2010 19:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb vandaag de verhuurder een e-mail gestuurd en verteld dat ik overlast ondervind. Ik heb daarin ook verteld dat ik kennis heb genomen van het feit dat hier eerder een overlastsituatie is geweest, waar ook politie bij betrokken was.

Ik heb nog niet met wetsartikelen gesmeten Wink Wat ik heb gevraagd is of zij een nieuwe woning beschikbaar kunnen stellen voor me. Natuurlijk zal dit geen zoden aan de dijk zetten en zullen ze niet reageren. Ik zie het dan als het begin van de 'molen'.

Praten met de buren zal waarschijnlijk niets opleveren: er zijn eerder bewoners door hen verhuisd. Hier kwam ik overigens pas achter toen ik dit pand al had betrokken. Bovendien zijn het dusdanig asociale figuren dat ik niet eens wil praten met ze. Welkom in de wereld van de sociale woningbouw.
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: di 27 jul 2010 7:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Welkom in de wereld waarin je niet begint met een ultimum remedium (verhuizen), maar waarin je een poging zult moeten wagen om eruit te komen met je buren.
Je doet meerdere aannames (zal waarschijnlijk niets opleveren, wooncorporaties doen over het algemeen niets met geluidsoverlast). Ik geef je weinig kans dat je wat bereikt met jouw insteek. En m.b.t. je molen-idee, als je direct een grote steen in de molen gooit loopt de molen vast Wink

Leeftijd: 72

BerichtGeplaatst: di 27 jul 2010 10:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

figuurtje schreef:
Ik heb vandaag de verhuurder een e-mail gestuurd en verteld dat ik overlast ondervind. Ik heb daarin ook verteld dat ik kennis heb genomen van het feit dat hier eerder een overlastsituatie is geweest, waar ook politie bij betrokken was.

Ik heb nog niet met wetsartikelen gesmeten Wink Wat ik heb gevraagd is of zij een nieuwe woning beschikbaar kunnen stellen voor me. Natuurlijk zal dit geen zoden aan de dijk zetten en zullen ze niet reageren. Ik zie het dan als het begin van de 'molen'.
M.i. zou een gesprek bij de huisbaas een beter begin zijn geweest; zou dat alsnog doen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds