|
Auteur |
Bericht |
Inwoner
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 21 mrt 2013 10:35 Onderwerp: Geluidsopnamen in eigen woning |
|
|
Goedendag,
Dit is het eerste bericht van mij op dit forum, omdat ik een vraagje heb over het volgende.
Ik heb het vermoeden omstander te zijn van huiselijk geweld. Dit kan ik niet bewijzen. Ik zou daarom geluidsopnamen in mijn woning willen maken, zodat ik aan politie/woningbouw kan laten horen wat hiervan hoorbaar is in mijn eigen woning.
Kan dit zomaar? Schend ik privacyrechten hiermee? Je zou zeggen, "alles wat jouw woning inkomt aan geluid mag je opnemen". Maar is dat wel zo? En mag je het aan anderen laten horen (politie, verhuurder) ?
Groeten,
Een inwoner |
|
|
|
 |
Mkloostra
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: do 21 mrt 2013 12:58 Onderwerp: |
|
|
Heeft u er ook over nagedacht om contact op te nemen met Steunpunt Huiselijk Geweld? Zo ja, wat weerhoudt u hiervan? Is het omdat u er niet helemaal zeker van bent dat er daadwerkelijk sprake is van huiselijk geweld? Ook als er vermoedens zijn van huiselijk geweld, kan trouwens gebeld worden. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 21 mrt 2013 18:35 Onderwerp: |
|
|
Ik sluit me aan bij Mkloostra.
Ik zie weinig reden om geluidsopnamen te maken, want wat wil je daarmee bereiken? Het is niet aan jou om hard bewijs te leveren dat er geweld is gebruikt. Bij ernstig huiselijk geweld zal het leveren van bewijs door het slachtoffer normaal gesproken geen probleem opleveren. Mocht het slachtoffer hier niet aan willen meewerken, dan lijkt me dat de keuze van het slachtoffer en is het niet aan jou als buitenstaander om die keuze te overrulen.
Als het echt uit de klauwen loopt kun je ook zonder bewijs te leveren de politie inschakelen. Die kan dan zelf komen luisteren.
Als je bij de verhuurder wilt klagen over geluidsoverlast door andere huurders, dan kan het maken van geluidsopnamen uiteraard wel zinvol zijn. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Inwoner
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 22 mrt 2013 7:40 Onderwerp: |
|
|
Dank jullie wel. Ik heb een afspraak met de wijkagent gemaakt om het te bespreken. Aan de hand van wat hij te zeggen heeft zal ik een vervolgstap kiezen.
De oorspronkelijke klacht is inderdaad geluidsoverlast, maar gezien de aard van de geluiden vermoed ik huiselijk geweld. Ik zal het met de wijkagent bespreken. Ik neem aan dat hij vaker met dit bijltje heeft gehakt en me kan vertellen wat ik het beste kan doen. |
|
|
|
 |
|