|
Auteur |
Bericht |
Miranda84
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HR
|
Geplaatst: wo 16 apr 2008 8:40 Onderwerp: Geld lenen |
|
|
Ik heb een week of 3 geleden 135 euro geleend aan een kennis. Hij heeft mij toegezegd dat hij dat die week nog over zou schrijven aan mij en dat ik het een week later zou hebben. Het is nu anderhalve week later en ik heb het nog niet. Ik heb al gemaild, gesmst en gebeld, maar ik krijg geen reactie van die persoon. Ik zou nu graag willen weten wat ik kan doen, het lastige is dat ik geen huisadres heb en dus niet langs kan gaan bij die persoon. |
|
|
|
 |
RPRN
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 99
|
Geplaatst: wo 23 apr 2008 23:31 Onderwerp: |
|
|
Jij hebt geen huisadres, dus kun je niet langsgaan bij die persoon?  |
|
|
|
 |
Miranda84
|
Geplaatst: do 24 apr 2008 9:24 Onderwerp: |
|
|
ik heb geen huisadres van die persoon nee |
|
|
|
 |
Michèle Moderator
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 24 apr 2008 12:06 Onderwerp: |
|
|
Ja dan wordt het sowieso lastig. Stel dat je er mee naar de rechter zou gaan, dan moet men toch ook weten wie de gedaagde is (compleet met NAW gegevens).
Het spreekt bijna voor zich, maar ik vraag het toch: heb je al geprobeerd het adres te achterhalen via het telefoonboek, internet o.i.d.? Of heb je zelfs zijn achternaam niet?
Je zou aangifte kunnen gaan doen. Ervan uitgaande dat dit dan een strafzaak zou worden, zou jij je kunnen voegen in het proces voor schadevergoeding ofwel terugbetaling van die €135,=
Anders is de politie misschien bereid jou de gegevens te geven zodat je via de civiele weg terugbetaling kan vorderen. _________________ www.breiwinkeltje.nl
 |
|
|
|
 |
Miranda84
|
Geplaatst: do 24 apr 2008 12:09 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het ook al geprobeerd via de telefoongids, ik weet zijn achternaam en ik weet de plaats waar hij woont. Maar hij zegt in te wonen bij zijn ex. Ik heb het eigenlijk al een beetje opgegeven. Ik heb ook het geld niet om een procedure of wat dan ook aan te spannen... |
|
|
|
 |
Freak
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 apr 2008 13:14 Onderwerp: |
|
|
Je zou volgens mij een deurwaarder in moeten kunnen schakelen, deze heeft in principe toegang tot de GBA. |
|
|
|
 |
Miranda84
|
Geplaatst: do 24 apr 2008 13:24 Onderwerp: |
|
|
Moet ik daar niet voor betalen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 24 apr 2008 14:31 Onderwerp: |
|
|
Ja daar zou je voor moeten betalen. En ik vraag me een beetje af of je een gerechtelijke deurwaarder kunt inschakelen zonder daarbij direct een gehele dagvaarding mee te geven.
Uit het hele verhaal krijg ik de indruk dat je geluk hebt dat je er niet voor een veelvoud van het bedrag bent ingeluisd. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|