|
Auteur |
Bericht |
Bartoow
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 18 jan 2011 11:50 Onderwerp: Geld geleend > nu terugvorderen |
|
|
Hallo,
Een vriend van mij heeft geld geleend aan zijn toenmalige vriendin. Met de mondelinge afspraak dat zij dit zou terugbetalen (als de relatie over zou gaan). Deze relatie is nu over en hij wil graag zijn geleende geld terug.
Hoe kan hij dit het slimste aanpakken?
Hoor graag jullie tips |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: di 18 jan 2011 14:30 Onderwerp: Re: Geld geleend > nu terugvorderen |
|
|
Bartoow schreef: | Hoe kan hij dit het slimste aanpakken? |
Met zijn ex afspreken hoe zij het geleende bedrag gaat terugbetalen (bijv. in termijnen) en die afspraken op papier zetten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Bjorn63
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HZu
|
Geplaatst: di 18 jan 2011 18:49 Onderwerp: Re: Geld geleend > nu terugvorderen |
|
|
bona fides schreef: | Bartoow schreef: | Hoe kan hij dit het slimste aanpakken? |
Met zijn ex afspreken hoe zij het geleende bedrag gaat terugbetalen (bijv. in termijnen) en die afspraken op papier zetten. |
Ik denk dat hij dat geld kan vergeten aangezien het niet op papier staat en hij het geld waarschijnlijk contant heeft gegeven? Zal zijn woord tegen dat van haar zijn denk ik. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: di 18 jan 2011 19:22 Onderwerp: |
|
|
Er bestaan ook eerlijke mensen.
Mocht de ex zich niet meer herinneren dat ze geld geleend heeft, dan wordt het een kwestie van bewijs verzamelen. Met voldoende bewijs kan ze zich het misschien wel herinneren en is ze wellicht bereid tot het maken van afspraken. Als dat niet werkt kun je gaan denken aan schriftelijke aanmaningen gevolg door een door de deurwaarder uit te brengen civiele dagvaarding. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Bartoow
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 30 jan 2011 21:58 Onderwerp: |
|
|
dank voor jullie antwoorden. Heb jullie tips en adviezen doorgespeeld.
nogmaals dank |
|
|
|
 |
|