|
Auteur |
Bericht |
Camickaeze
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 27 mrt 2010 14:37 Onderwerp: Gefrustreerd door parkeerboete.. |
|
|
Beste allemaal.
Ik weet niet of dit het juiste medium is om mijn gal te spuwen en/of informatie op te doen. Toch moet ik even iets van mijn hart en heb daarbij jullie hulp/mening nodig.
Ik ben woonachtig in Groningen, achter de rechtbank. De straat die tussen mijn huis en de rechtbank ligt is een woonerf met een aantal parkeerplaatsen. Ondanks dat de rechtbank een grote (zwaar) beveiligde ondergrondse parkeergarage heeft, parkeren de agenten die moeten surveilleren (lees: parkeerboetes uitdelen) en een groot aantal justitie-bussen (lees: boevenvervoer) hun auto's steevast tegen de rechtbank aan en niet in de daarvoor bestemde parkeervakken.
Helaas zijn er in onze buurt meer auto's (inclusief vergunningen) dan parkeervakken. Het is vaak vechten voor een plekje, maar dit levert nooit problemen op. Tot gisteravond. Ik ben een half uur bezig geweest om in de, voor mijn vergunning beschikbare ruimte, een parkeerplek te vinden maar deze was niet te vinden. Ik heb daarom besloten om net als de politieauto's mijn auto tegen de rechtbank aan te zetten. Uiteraard word ik vanochtend wakker met een bekeuring onder mijn ruitenwisser, want nee, ik mag daar inderdaad niet staan.
Nu is mijn vraag; wat KAN ik hier mee? Waarom mag een agent zonder enige vorm van nood of noodzaak zijn auto overal klakkeloos parkeren? Moet een agent zich niet aan de regels houden tenzij er een noodzaak is om deze te breken? Het was eigenlijk de bedoeling dit verhaal 1.000 keer uit te printen en elke keer als er een politie/justitie-auto geparkeerd staat deze onder de ruiterwissers te plakken, maar dan vinden ze vást nog wel meer redenen om me te bekeuren en zullen dit ook niet laten. Dat gaat het dus niet worden..
Graag jullie hulp/mening (al kan ik niet zoveel met een mening ).
Alvast bedankt,
Floris |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 28 mrt 2010 22:41 Onderwerp: |
|
|
Die boosheid kan ik me (als ook vergunningparkeerder die meerdere rondjes moet rijden om de auto dan uiteindelijk redelijk ver weg kwijt te kunnen) helemaal voorstellen!
Je kunt er alleen niets mee, vrees ik, en zéker niet iets dat je zelf helpt.
Je zou bezwaar kunnen maken tegen de boete met als argument dat er sprake is van ongelijkheid (ik neem aan dat zij geen bonnen hadden), maar het wordt niks. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 28 mrt 2010 23:26 Onderwerp: |
|
|
Bezwaar maken tegen de boete en aan je bezwaarschrift foto's toevoegen van foutgeparkeerde politieauto's. Beroep je op het gelijkheidsbeginsel, of iets dergelijks. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Arnoud Engelfriet
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvA Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 1385
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2010 9:47 Onderwerp: |
|
|
Dat zal weinig uitmaken, want de politie is vrijgesteld van de WVW (behoudens artikel 5). Of gaat het hier om parkeerbelasting? Geen idee eigenlijk of ze daar ook van vrijgesteld zijn, maar het lijkt me logisch van wel. _________________ ICT-jurist, blogger en octrooigemachtigde ~ Partner bij ICTRecht.nl ~ Beheerder www.iusmentis.com |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2010 11:15 Onderwerp: |
|
|
Arnoud Engelfriet schreef: | Dat zal weinig uitmaken, want de politie is vrijgesteld van de WVW (behoudens artikel 5). |
Ah, dat wist ik niet. Ik vind inderdaad een Vrijstelling politie die de politie vrijstelt van het RVV 1990.
Quote: | Of gaat het hier om parkeerbelasting? Geen idee eigenlijk of ze daar ook van vrijgesteld zijn, maar het lijkt me logisch van wel. |
Als ik het goed begrijp heeft TS geparkeerd waar je niet mag parkeren, dus gaat het niet om parkeerbelasting maar om een overtreding van het RVV 1990.
Wegens gebrek aan gelijkheid gaat een beroep op het gelijkheidsbeginsel inderdaad niet op. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2010 21:04 Onderwerp: |
|
|
Daarnaast zal waarschijnlijk altijd betoogd worden dat in casu sprake is van een rechtvaardiging voor deze ongelijkheid. "Politieauto's moeten in no time kunnen uitrukken en vanuit de parkeergarage duurt dat langer." Zoiets.
Dat komt eigenlijk neer op het punt dat ook in die vrijstellingsregeling genoemd wordt: het is voor de uitvoering van de opgedragen taken noodzakelijk. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
|
Geplaatst: ma 29 mrt 2010 22:14 Onderwerp: |
|
|
Ah, je hebt gelijk dat de vrijstelling zelf al beperkingen stelt:
Quote: | 1. de veiligheid van het verkeer dient zoveel mogelijk te worden gewaarborgd;
2. van de vrijstelling mag alleen gebruik worden gemaakt voor zover dit voor de uitvoering van de opgedragen taken noodzakelijk is. |
Ik denk ook dat aan dat "noodzakelijk" snel zal zijn voldaan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Rianne999
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 134
|
Geplaatst: do 01 apr 2010 13:58 Onderwerp: |
|
|
Gelijkheidsbeginsel schiet je idd niet zoveel mee op, zoals hierboven al is vermeld. Ze zoeken altijd wel iets op waardoor jouw geval niet gelijk is met die van de politieauto's.
Ik zou zeker wel bezwaar tegen de boete maken, en goed duidelijk maken dat het toch wel erg apart is dat er meer vergunninghouders als parkeerplaatsen zijn. Je hebt toch niet voor niets een vergunning? Ik had in jouw geval precies hetzelfde gedaan, moeten ze maar zorgen dat er meer parkeerplaatsen zijn;) Al is dit laatste denk ik geen goed juridisch argument, want er zal vast geen regel zijn dat er evenveel parkeerplaatsen als vergunningen moeten zijn...? |
|
|
|
 |
Sanderdh
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 21
|
Geplaatst: wo 02 jun 2010 1:35 Onderwerp: |
|
|
Rianne999 schreef: | Gelijkheidsbeginsel schiet je idd niet zoveel mee op, zoals hierboven al is vermeld. Ze zoeken altijd wel iets op waardoor jouw geval niet gelijk is met die van de politieauto's.
Ik zou zeker wel bezwaar tegen de boete maken, en goed duidelijk maken dat het toch wel erg apart is dat er meer vergunninghouders als parkeerplaatsen zijn. Je hebt toch niet voor niets een vergunning? Ik had in jouw geval precies hetzelfde gedaan, moeten ze maar zorgen dat er meer parkeerplaatsen zijn;) Al is dit laatste denk ik geen goed juridisch argument, want er zal vast geen regel zijn dat er evenveel parkeerplaatsen als vergunningen moeten zijn...? |
Je gaat bij de politie klagen over iets wat de gemeente doet? Die wijst namelijk de parkeerzones etc aan. Ik snap de frustratie en weet ook precies waar TS het over heeft (fiets er elke dag langs) maar als je dan bezwaar maakt moet je het wel gooien op iets wat relevant is. |
|
|
|
 |
Furr
Leeftijd: 39 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): NTI
|
Geplaatst: do 03 jun 2010 11:00 Onderwerp: |
|
|
Gebruik ook even de WOB tegen de gemeente, je kan er grof geld uithalen met de nieuwe Wet Dwangsom (max 1260 euro per zaak) |
|
|
|
 |
|