Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Wizzz
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 22 sep 2011 18:48 Onderwerp: Geen werkzaamheden, wel factuur... |
|
|
Op 7 juli, 2011 zijn we teruggekomen van vakantie. Bij thuiskomst merkte wij dat we geen warm water hadden. De CV-ketel gaf een storing aan. Hierop volgend hebben wij contact gehad met *installatie-bedrijf*. De monteur die de dag daarna kwam gaf aan dat de pas vervangen printplaat wederom stuk was. Mogelijkerwijs door blikseminslag.
Na een tik op ventilator liep deze weer maar de vraag was, voor hoelang? Het één en ander zou vervangen moeten worden ten gevolge van de blikseminslag.
Hierop hebben wij verzocht de bevindingen op papier te zetten in combinatie met een offerte zodat met de verzekeraar het plaatje kon worden afgestemd. Na een week niks ontvangen te hebben is mijn vrouw langsgegaan maar kreeg in plaats van een offerte, een factuur. Dit zou het uitkeren versnellen. Eenmaal thuisgekomen kreeg ik de factuur onder mijn neus en vond het al vreemd. Een offerte is hetgeen waar ik om heb gevraagd en gezien geen reparatie is uitgevoerd en wij aan hebben gegeven interesse te hebben in een nieuwe ketel (daar de langer termijn schade niet te overzien was en geen garantie kon worden geboden) vond ik dit vreemd. Het was de eerste keer dat wij zoiets meemaakte dus hebben in vol vertrouwen gehandeld.
Echter, 5 september ontvingen wij een betalingsherinnering. Nog vreemder, want er is geen reparatie uitgevoerd. Ik heb per email gereageerd. De maandag daarna kreeg ik de eigenaar van het installatiebedrijf aan de lijn welke mij wist mede te delen dat een ingegeven factuur niet teruggedraaid kon worden. Dus we moesten maar snel om tafel om een nieuwe ketel te bespreken. Omdat ik het verhaal steeds vreemder begon te vinden heb ik, 13 september 2011, contact opgenomen met mijn verzekeraar. Deze wist mij te vertellen dat een credit nota kon worden gemaakt. En dat het dus niet zo was zoals werd beweerd. Ook mijn verzekeraar vond het apart dat zonder verrichte werkzaamheden een factuur werd geschreven daar een offerte afdoende was.
Dus bellen naar de eigenaar met de gekregen informatie. En ineens kon het wel. Maar...zo werd vrolijk medegedeeld, konden wij enkel en alleen een credit nota krijgen als we eruit zouden komen welke CV-ketel zou komen te hangen. In mijn ogen een vorm van chantage. Want nog steeds waren de reparaties niet uitgevoerd maar wel in rekening gebracht. Ik gaf aan hier geen gehoor aan te willen geven en ik graag de gemaakte fout eerst afgehandeld zie en dan bereid ben om het installatiebedrijf een tweede kans te geven om een CV-ketel te komen hangen. Na wat aarzeling werd bevestigd dat ik de credit nota spoedig zou ontvangen en ik nadien moest bellen als ik tijd had om rond de tafel te zitten.
In mijn opinie is dit niet de juiste manier van zaken doen. Ik ben iemand die open communiceert en eerlijkheid hoog in het vaandel heb staan. Een fake-rekening 'ongedaan' maken indien ik een nieuwe CV aanschaf, gaat er bij mij niet in. Zoals verwacht blijft ieder contact met dit bedrijf nu uit. Ik verwacht dan ook, dat hij tegen de afspraak in, een tweede betalingsherinnering zal sturen dan wel een aanmaning. Nu is mijn vraag: Wat zijn mijn rechten? Kan hij zomaar geld eisen zonder dat werkzaamheden zijn verricht en wie moet wat aantonen? Ook had ik voor de winter graag een nieuwe ketel gehad, alleen als de oude ketel weg is, is 'het bewijs' (???) ook verdwenen. Kan iemand informeren wat nu te doen?
Alvast bedankt. |
|
|
|
 |
Wizzz
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 22 sep 2011 19:16 Onderwerp: |
|
|
Wat ik ben vergeten te vragen: Doe ik er verstandig aan om het bedrijf via mail te benaderen? In de mail kan ik de gemaakte afspraken bevestigen en vragen dit spoedig af te handelen. |
|
|
|
 |
Jeroen V
Leeftijd: 54 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 23 sep 2011 10:08 Onderwerp: Re: Geen werkzaamheden, wel factuur... |
|
|
Wizzz schreef: | De monteur die de dag daarna kwam gaf aan dat de pas vervangen printplaat wederom stuk was. Mogelijkerwijs door blikseminslag.
Na een tik op ventilator liep deze weer maar de vraag was, voor hoelang? Het één en ander zou vervangen moeten worden ten gevolge van de blikseminslag. |
Klein vraagje, waar heb je nou precies de factuur voor gekregen? Voor onderdelen, of voor voorrijdkosten en arbeid? |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|