Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu wo 18 jun 2025 14:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geen werk én geen uitkering
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MotherAngel

BerichtGeplaatst: za 30 okt 2004 8:48    Onderwerp: Geen werk én geen uitkering Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat kan je doen om er voor te zrogen dat je exbaas je achterstallige salaris betaald en er voor zorgt dat je een uitkering aan kan vragen?

Eerst even wat vooraf gegaan is; het bedrijf van de werkgever is failliet, waardoor we nu op straat staan. We kunnen niks doen want het CWI stuurt ons door naar het GAK, en het GAK stuurt ons door naar het bureau rechtshulp. Het probleem is dat geen van de instanties iets kan doen zolang de baas het faillissiment niet aangevraagt heeft.
Nu zitten wij dan ook met een groot probleem.
Wie weet hier een oplossing voor, of weet een methode om toch nog iets te kunnen doen daartegen en daardoor ons salaris krijgen plus in aanmerking komen voor een uitkering .

Vriendelijke groetjes MotherAngel

Enkele tiepfouten verwijderd
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Wekkel

BerichtGeplaatst: za 30 okt 2004 9:45    Onderwerp: actie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kan je loon in rechte vorderen. Als dat niet lukt vraag je zelf faillissement van je werkgever aan.
Verstuur e-mail
MotherAngel

BerichtGeplaatst: za 30 okt 2004 9:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank je weet je ook waar ik dat kan doen dan ?

Want je word eigenlijk van het kastje naar de muur gestuurt .
Verstuur e-mail
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 9:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij zou je dat bij de rechtbank moeten doen. Ik denk alleen dat je daar een advocaat voor nodig hebt.
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MotherAngel

BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 12:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank je Gerard ik ga morgen naar de rechthulp hopelijk kunnen hun wat voor me doen en me de weg wijzen .

Anders is alles hopeloos de baas vertikt het om faillisement aan te vragen doet net als of zijn neus bloeit .

Vriendelijke groetjes Bep
Verstuur e-mail
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA

BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 12:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goed werk Gerard Goodbye
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 12:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laughing
Verstuur e-mail MSN messenger
Gast
Gast

BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2004 3:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als overbrugging kun je bijzondere bijstand aanvragen wellicht?

dj
MotherAngel

BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2004 8:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank jullie er is nu op het ogenblik ,n Advokaat bezig om uit te zoeken wat het beste is faillisement aanvragen of ontslag we moeten afwachten maar 1 ding weten we wel er is ,n heel vies spelletje gespeeld tussen 3 personen .

Vriendelijke groetjes ik hou jullie op de hoogte .
Verstuur e-mail
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: wo 10 nov 2004 14:00    Onderwerp: Re: Geen werk én geen uitkering Reageer met quote Naar onder Naar boven

MotherAngel schreef:
Wat kan je doen om er voor te zrogen dat je exbaas je achterstallige salaris betaald en er voor zorgt dat je een uitkering aan kan vragen?

Eerst even wat vooraf gegaan is; het bedrijf van de werkgever is failliet, waardoor we nu op straat staan. We kunnen niks doen want het CWI stuurt ons door naar het GAK, en het GAK stuurt ons door naar het bureau rechtshulp. Het probleem is dat geen van de instanties iets kan doen zolang de baas het faillissiment niet aangevraagt heeft.
Wie weet hier een oplossing voor, of weet een methode om toch nog iets te kunnen doen daartegen en daardoor ons salaris krijgen plus in aanmerking komen voor een uitkering .

Misschien wat late reactie, maar als er faillissement aangevraagd is, is er nog steeds een betalingsverplichting en is ook je dienstverband niet beëindigd. In zoverre heeft GAK (UWV) gelijk.

Ik zou als ik jou was zsm. bij een gerechtsdeurwaarder langsgaan en hem (haar) vragen al het mogelijke te doen het geld waar je recht op hebt te halen.

Gezien de situatie van een mogelijke faillissementsaanvraag lijkt een conservatoir beslag me gerechtvaardigd.
Bekijk de homepage
marcel

marcel

Leeftijd: 44
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

BerichtGeplaatst: vr 19 nov 2004 19:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cf art. 40 Fw geldt het volgende: In geval van failissement kunnen zowel werknemer als de curator de arbeidsovereenkomst opzeggen. Vanaf de dag van de failliet verklaring zijn loon en premieschulden boedelschuld. Volgens mij ben je dan het deurwaardersstation gepasseerd. het is in dit geval zaak zo snel mogelijk alle stappen richting failissement te nemen, vanaf het moment, dat je namelijk ontslagen bent uit hoofde van het failissement kun je ook een WW-uitkering aan vragen. Denk ook aan zaken als bijvoorbeeld de vangnetregeling bij huursubsidie! Overigens moet je je niet de illusie maken dat je er niets bij inschiet, je houdt altijd minder over dan bij gewoon uitbetalen van loon.
Gast
Gast

BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2004 13:58    Onderwerp: Re: Geen werk én geen uitkering Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
MotherAngel schreef:

Misschien wat late reactie, maar als er faillissement aangevraagd is, is er nog steeds een betalingsverplichting en is ook je dienstverband niet beëindigd. In zoverre heeft GAK (UWV) gelijk.

Ik zou als ik jou was zsm. bij een gerechtsdeurwaarder langsgaan en hem (haar) vragen al het mogelijke te doen het geld waar je recht op hebt te halen.

Gezien de situatie van een mogelijke faillissementsaanvraag lijkt een conservatoir beslag me gerechtvaardigd.

Dank je StevenK helaas hebben we ,n afwijzing gekregen via CWI omdat hij volgens hun nog in dienst is bij die baas .
We zijn met ,n Advokaat bezig maar helaas heb die erg weinig verstand van faillitsementen .

We zijn raadeloos nu weten niet meer wat we kunnen doen 4 maanden zonder poen en nog 3 gezinnen hoe is dit mogenlijk in deze wereld Sad

Vriendelijke groetjes Bep
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2004 14:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tsja dit soort bureaucratische rompslomp heeft inderdaad veel tijd nodig en dat is voor de mensen die ermee te maken hebben hartstikke vervelend.
Volgens mij kan je niet veel meer doen dan roeien met de riemen die je hebt, tijdelijk bijbaantje zien te regelen, hulp inroepen van vrienden en familie, en achter de instanties hun vodden aan blijven zitten om ze aan het werk te houden.
Suc6
StevenK
Moderator

Leeftijd: 52
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU

BerichtGeplaatst: ma 27 dec 2004 17:15    Onderwerp: Re: Geen werk én geen uitkering Reageer met quote Naar onder Naar boven

Anonymous schreef:
StevenK schreef:
MotherAngel schreef:

Dank je StevenK helaas hebben we ,n afwijzing gekregen via CWI omdat hij volgens hun nog in dienst is bij die baas .
We zijn met ,n Advokaat bezig maar helaas heb die erg weinig verstand van faillitsementen .

Zoals ik al zei: aan een gerechtsdeurwaarder heb je waarschijnlijk meer dan aan een advocaat; die gerechtsdeurwaarder kan toestemming vragen voor een conservatoir beslag (preventief beslag) en ook de dagvaarding regelen.

Alternatief is de baas eerst dagvaarden voor de kantonrechter (relatief goedkoop, met hulp van iemand die weet wat een dagvaarding is is dat goed te doen), maar het risico is dat de werkgever in de tussentijd wel het faillissement aanvraagt.

Laatste mogelijkheid is zelf z'n faillissement aanvragen, mits je zeker weet dat er nog minstens één andere schuldeiser is.
Bekijk de homepage
Werner

BerichtGeplaatst: zo 31 jul 2005 3:32    Onderwerp: faillissement en werk Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als er meer dan een schuldeiser is die onbetaald wordt gelaten dan kan het faillissement worden aangevraagd. Ik begrijp uit de casus dat het om meerdere werknemers gaat. Welnu, dan zijn er dus meerdere schuldeisers en is aanvragen van het faillissement de beste en goedkoopste oplossing. Zodrag het faillissement is uitgesproken, zal het UWV de loonbetaling (over maximaal 6 maanden terug) moeten overnemen. Wat dus niet te lang met deze aktie. Heeft je advocaat geen verstand van faillissementsrecht? Dan moet ie rap de balie verlaten. Ga met die sukkel niet verder in zee, spreek zijn baas hierop aan, stel die advocaat aansprakelijk en ga naar een ander.
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds