Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 04 aug 2025 20:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geen verlenging
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Meadhros

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft

BerichtGeplaatst: zo 06 okt 2013 15:12    Onderwerp: Geen verlenging Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedenmiddag,

Ik zit in het zelfde schuitje als steeds meer Nederlanders, ik heb een contract voor bepaalde tijd dat binnen een maand afloopt. Ik vermoed dat mijn werkgever niet gaat verlengen, wat betekent dat ik straks zonder werk zit, gelukkig heb ik recht op WW.

Nu zijn er 2 vragen waar ik geen antwoord op kan vinden, hopelijk kan iemand me ermee verder helpen.

1. Ik heb, zacht gezegd, niet zo'n hoge pet op van de bekwaamheid van mijn werkgever/managers. Ik vraag me af of ze uberhaupt door hebben dat het contract bijna afloopt, aangezien ik me nog doodleuk in kan roosteren voor periodes na de einddatum. Stel dat ik nu mijn mond houdt, me lekker in blijf roosteren en kijk hoelang het duurt, wat zijn dan mijn rechten en de rechten van de werkgever? Mogen ze me elk moment toegang tot de werkvloer ontzeggen? Mogen ze me geen loon uitbetalen? Krijg ik problemen met de belasting?
Hoewel ik er liever weg ben heb ik wel inkomsten nodig (ww is maar 70%), als ik het wat langer kan rekken tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe baan is dat mooi meegenomen. Nu kan het natuurlijk prima dat de werkgever wel prima weet wanneer mijn contract afloopt en ook zijn mond houdt, maar is bovenstaande uberhaupt een optie?

2. WW krijg je voor een vooraf bepaalde periode, of tot je nieuw werk gevonden hebt. Maar wat als ik wat tijdelijke klusjes via een uitzendburo doe? Stel ik vind na 1 maand werk, maar na 2 weken blijkt toch dat ze me niet meer nodig hebben. Is mijn recht op ww dan vervallen of gaat de ww gewoon opnieuw lopen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp, ik zal in ieder geval laten weten hoe het verder gaat.

Laatst aangepast door Meadhros op zo 06 okt 2013 15:34, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: zo 06 okt 2013 15:28    Onderwerp: Re: Geen verlenging Reageer met quote Naar onder Naar boven

Meadhros schreef:
1. Ik heb, zacht gezegd, niet zo'n hoge pet op van de bekwaamheid van mijn werkgever/managers. Ik vraag me af of ze uberhaupt door hebben dat het contract bijna afloopt, aangezien ik me nog doodleuk in kan roosteren voor periodes na de einddatum. Stel dat ik nu mijn mond houdt, me lekker in blijf roosteren en kijk hoelang het duurt, wat zijn dan mijn rechten en de rechten van de werkgever? Mogen ze me elk moment toegang tot de werkvloer ontzeggen? Mogen ze me geen loon uitbetalen? Krijg ik problemen met de belasting?

Als je op 1 november naar je werk gaat en je baas je niet bij binnenkomst vertelt dat je kunt vertrekken, is je arbeidsovereenkomst stilzwijgend verlengd. Je hebt dan opnieuw een tijdelijk contract, tenzij het de 3e verlenging (dus 4e opeenvolgende contract) is etc. (hangt ook af van de CAO als die er is). Is de arbeidsovereenkomst eenmaal verlengd, dan heb je recht op loon en komen ze niet zo makkelijk van je af.

Als je baas je vóór 1 november al heeft laten weten dat je contract niet verlengd gaat worden, dan gaat het bovenstaande natuurlijk niet op.

Quote:
Hoewel ik er liever weg ben heb ik wel inkomsten nodig (ww is maar 70%), als ik het wat langer kan rekken tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe baan is dat mooi meegenomen. Nu kan het natuurlijk prima dat de werkgever wel prima weet wanneer mijn contract afloopt en ook zijn mond houdt, maar is bovenstaande uberhaupt een optie?

Het is een optie, maar besef wel dat je werkgever jou dan ook aan je contract kan houden. Dus als je nu een jaarcontract hebt, zit je opnieuw een jaar vast, tenzij je werkgever akkoord gaat met voortijdige beëindiging (of je nieuwe contract wegens de 3e verlenging een vast contract is geworden).

Quote:
2. WW krijg je voor een vooraf bepaalde periode, of tot je nieuw werk gevonden hebt. Maar wat als ik wat tijdelijke klusjes via een uitzendburo doe? Stel ik vindt na 1 maand werk, maar na 2 weken blijkt toch dat ze me niet meer nodig hebben. Is mijn recht op ww dan vervallen of gaat de ww gewoon opnieuw lopen?

Het lijkt me dat je daarmee niet je recht op WW verspeelt, maar ik weet dit niet precies.

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 10 okt 2013 11:51    Onderwerp: Re: Geen verlenging Reageer met quote Naar onder Naar boven

Meadhros schreef:
2. WW krijg je voor een vooraf bepaalde periode, of tot je nieuw werk gevonden hebt. Maar wat als ik wat tijdelijke klusjes via een uitzendburo doe? Stel ik vind na 1 maand werk, maar na 2 weken blijkt toch dat ze me niet meer nodig hebben. Is mijn recht op ww dan vervallen of gaat de ww gewoon opnieuw lopen?

Je recht op WW vervalt niet, maar wordt enerzijds verlengd met de duur waarop je nieuwe periode van werken recht op geeft, en anderzijds verkort met de periode die je al genoten hebt tijdens de vorige periode van WW.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds