Sounynoma
Leeftijd: 33 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 20 apr 2010 12:00 Onderwerp: Geen schoolpas: student geweigerd bij supermarkt? |
|
|
Hallo,
ik weet niet of ik als non-jurist of studerende hier mag posten, maar ik het probeer het toch maar.
Ik zit in 6vwo, ben 18 jaar en doe dus bijna mijn eindexamens.
Een van deze dagen was het mijn beurt om uit te delen bij het vak Wiskunde (doen we normaal eens per week, we hebben een kleine klas) dus ging ik snel was halen bij de lokale supermark.
Ik werd daar geweigerd. Ik had geen ''schoolpas''.
Ik kan het me voorstellen dat ze voorzichtig zijn, er is niet ver van diezelfde supermarkt een andere school waar veel studenten problemen van veroorzaken/dingen stelen bij die supermarkt. Maar ik zit niet op die school (maar op een 3 kilometer verder) en heb nog nooit iets veroorzaakt bij deze supermarkt waar ik al 8 jaar kom.
Ik wou geen alcohol kopen, en heb niks gestolen (als dit nog niet duidelijk was).
Mogen ze mij, als meerderjarige (ze vroegen overigens niet om mijn identiteitskaart, hoewel ik er vrij jong voor mijn leeftijd uit zie) weigeren (of uberhaupt om schoolpas vragen, omdat ik niks weet om een afspraak tussen mijn middelbare school en deze supermarkt, gezien de afstand van de twee) om iets te kopen? Ik had wel een tas op mijn rug, maar is dat voldoende om mij het kopen van producten te weigeren?
Ik denk er aan de supermarkt hier over contact mee op te nemen, maar ik wil wel graag eerst weten of zoiets als dit nou wel mag of niet.
Dank  |
|