|
|
| Auteur |
Bericht |
kengine
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 23 nov 2010 22:44 Onderwerp: Geen ongehuwdenpensioen voor gehuwde alleenstaande |
|
|
Ik doe graag een beroep op jullie kennis voor het volgende.
Betrokkene (80 jaar oud) wordt alleenstaande omdat de echtgenote blijvend wordt opgenomen in een verpleeginrichting.
Het pensioenfonds waar betrokkene aan deelnam en waarvan hij nu een pensioen ontvangt kent een ongehuwdenpensioen. In het voor de deelnemer geldende reglement is er recht op een ongehuwdenpensioen als de deelnemer op de pensioendatum is gehuwd of als het huwelijk van de deelnemer na die datum wordt ontbonden.
Op de vraag of betrokkene in aanmerking kan komen voor het "ongehuwdenpensioen" antwoord het pensioenfonds dat dit niet mogelijk is, omdat er nog steeds sprake is van een huwelijk.
Mijn vraag nu is of het pensioenfonds zich op dit standpunt mag stellen. Zou de duurzaam gescheiden situatie niet op dezelfde manier moeten worden behandeld als een echtscheiding. Ik denk ook dat de ratio van het ongehuwdenpensioen is gelegen in het compenseren van financieel nadeel voor de alleenstaande. Kan ik verder en zo ja, hoe?
Alvast bedankt voor het meedenken. |
|
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 47 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: wo 24 nov 2010 15:41 Onderwerp: |
|
|
Voor de belastingheffing wordt het nieuwe partnerbegrip nu juist weer uitgebreid met de in een verpleeg- of verzorgingshuis opgenomen partner. In die zin kan ik me het wel voorstellen. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
|
 |
|
|