|
Auteur |
Bericht |
anon
Leeftijd: 70 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 01 mei 2013 22:10 Onderwerp: Geen gemachtigde, wel salaris gemachtigde |
|
|
Ik heb iemand gedagvaard (in persoon) en diegene is bij verstek veroordeeld. Bij de kosten aan de zijde van de eisende partij is in het vonnis door de rechter een 'salaris gemachtigde' opgenomen. Ik dacht dat dit alleen van toepassing is wanneer ik een derde inhuur om het proces te voeren? |
|
|
|
 |
Stefb91
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: wo 01 mei 2013 22:41 Onderwerp: |
|
|
Voor het dagvaarden heeft u gebruik gemaakt van de diensten van een gerechtsdeurwaarder. Het salaris gemachtigde is het salaris van de gerechtsdeurwaarder. |
|
|
|
 |
anon
Leeftijd: 70 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 01 mei 2013 23:42 Onderwerp: |
|
|
Stefb91 schreef: | Voor het dagvaarden heeft u gebruik gemaakt van de diensten van een gerechtsdeurwaarder. Het salaris gemachtigde is het salaris van de gerechtsdeurwaarder. |
Dat zit toch al in de explootkosten?
92.82 aan explootkosten
0.00 aan kosten GBA/KvK
75.00 aan griffierecht
30.00 aan salaris gemachtigde |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 02 mei 2013 10:14 Onderwerp: |
|
|
Gemachtigdensalaris is zoals de naam ook al zegt bedoeld voor de gemachtigde.
Mogelijk was het voor de rechtbank niet duidelijk of er een gemachtigde was en is het daarom toegewezen. Of er is in het geheel niet naar gekeken en is er van uitgegaan dat er wel een gemachtigde was. In bijna alle gevallen zal dat immers wel zo zijn. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
Stefb91
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: do 02 mei 2013 17:42 Onderwerp: |
|
|
anon schreef: | Stefb91 schreef: | Voor het dagvaarden heeft u gebruik gemaakt van de diensten van een gerechtsdeurwaarder. Het salaris gemachtigde is het salaris van de gerechtsdeurwaarder. |
Dat zit toch al in de explootkosten?
92.82 aan explootkosten
0.00 aan kosten GBA/KvK
75.00 aan griffierecht
30.00 aan salaris gemachtigde |
Nee, de explootkosten zijn vaste kosten voor het uitbrengen van de dagvaarding. De gemachtigde heeft daarnaast ook nog recht op salaris, als deze bijvoorbeeld voor u de zitting aanvraagt bij de rechtbank. |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: vr 03 mei 2013 9:17 Onderwerp: |
|
|
Stefb91 schreef: | Nee, de explootkosten zijn vaste kosten voor het uitbrengen van de dagvaarding. De gemachtigde heeft daarnaast ook nog recht op salaris, als deze bijvoorbeeld voor u de zitting aanvraagt bij de rechtbank. |
anon schreef: | Ik heb iemand gedagvaard (in persoon) |
De gemachtigde heeft geen recht op salaris voor zover hij niets heeft gedaan, en dat is hier kennelijk het geval. De kantonrechter heeft in dat geval kennelijk ten onrechte geconstateerd dat er een gemachtigde was ingeschakeld. |
|
|
|
 |
|