|
Auteur |
Bericht |
harpijen
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 okt 2013 12:41 Onderwerp: Geen fair proces : wie is verantwoordelijk? |
|
|
Hallo,
Ik zit met een vraag;
Tijdens een rechtszitting, weigert de klagende partij voor een tolk te zorgen (wat ze naar procesordening wel zou moeten). Een van de opgeroepenen kan daardoor niet aan de zitting deelnemen, terwijl zij de voogd is (jeugdrecht zaak) en dus aanwezig zou moeten zijn.
Er vindt dus een rechtszitting plaats zonder de belangrijkste persoon, terwijl er over haar geoordeeld wordt.
Als die persoon nu aangifte zou willen doen vanwege een "unfair trail" tegen wie zou zij dat moeten doen?
De klagende partij, de rechter, de rechtspraak / staat?
Wie kan hier verder helpen?
Alvast bedankt,
Frank |
|
|
|
 |
winningst
Leeftijd: 30 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): JHAF
|
Geplaatst: do 24 okt 2013 13:06 Onderwerp: |
|
|
Ik zou zeggen tegen de klagende partij, niet de rechter en niet de staat.
Als die gene als getuigen op geroepen wordt, hoeft die gene niet te getuigen, dit is pas verplicht in een hoger beroep. |
|
|
|
 |
svdongen
Leeftijd: 29 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 24 okt 2013 17:30 Onderwerp: |
|
|
Kan je hiertegen aangifte doen? Ik zou dit eerder aankaarten bij de rechtbank... |
|
|
|
 |
harpijen
Leeftijd: 61 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 26 okt 2013 1:18 Onderwerp: |
|
|
Volgens het verdrag over de rechten van de mens heb je het recht op een fair trail....
Indien we dit dus niet hebben gehad, moet er dus ook een verantwoordelijke zijn.
Wie heeft er nou onze mensen rechten geschonden? Ik dacht zelf wel aan de rechter, omdat het zijn beslissing is geweest...... |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 26 okt 2013 1:32 Onderwerp: Re: Geen fair proces : wie is verantwoordelijk? |
|
|
harpijen schreef: | Als die persoon nu aangifte zou willen doen vanwege een "unfair trail" tegen wie zou zij dat moeten doen? |
Daar kun je geen aangifte van doen. Als je het niet eens bent met een uitspraak, bijvoorbeeld in verband met de manier waarop de uitspraak tot stand is gekomen, dien je in hoger beroep te gaan. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|