Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 07 aug 2025 17:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Geen WW uitkering voor docent tijdens vakantie
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thomas-87

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2011 15:00    Onderwerp: Geen WW uitkering voor docent tijdens vakantie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Ik had een vraag,

Stel een docent in opleiding is op 1 Augustus 2010 aangenomen tot 1 Augustus 2011. 1 Augustus 2011 is de werkloosheidswet op haar van toepassing. 28 Juli gaat zij op vakantie tot en met 18 Augustus. In die tijd zijn de scholen gesloten en zou zij indien zij nog in dienst was vakantie hebben.

Nu zegt het UWV dat zij slechts recht had op vakantie van 28 Juli tot 10 Augustus. Per kalenderjaar geldt een maximum van 20 vakantiedagen. Hierdoor heeft zij 6 vakantiedagen teveel opgenomen volgens het UWV.

De scholen zijn in die tijd gesloten.

Nu vroeg ik mij af wat haar rechtspositie is in dit geval. Is de WW op haar van toepassing waardoor ze inderdaad 6 vakantiedagen teveel heeft opgenomen of had haar voormalig werkgever loon door moeten betalen conform de CAO VO 13.1 lid 1.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2011 15:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Art. 13.1 CAO VO - Vergoeding verplaatsingskosten.

Ik zie sowieso niet in waarom een werkgever loon zou moeten doorbetalen na afloop van het dienstverband.

BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2011 15:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dat leek me ook niet waarschijnlijk inderdaad. Maar een docent die in de vakantie in de WW-terecht komt kan haar beroep niet uitoefenen.

Het in mindering nemen van de vakantiedagen waren alleen op grond van het feit dat diegene in het buitenland was. Dus als ze was thuis gebleven in afwachting van het nieuwe schooljaar was er blijkbaar niets aan de hand...

Solliciteren kan niet eens. Ik heb blijkbaar een andere CAO te pakken dan die van jou. De 13.1 waar ik het over had ging over de bezoldiging van vakantiedagen voor directie en leraren.

Maakt bezwaar bij het UWV kans? Gaat toch om een paar honderd euro...
bona fides

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2011 16:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Thomas-87 schreef:
Het in mindering nemen van de vakantiedagen waren alleen op grond van het feit dat diegene in het buitenland was. Dus als ze was thuis gebleven in afwachting van het nieuwe schooljaar was er blijkbaar niets aan de hand...

Thuis zitten in afwachting van welk schooljaar? Ze heeft geen werk! Als ze WW wil ontvangen zal ze moeten voldoen aan haar sollicitatieplicht.

Quote:
Solliciteren kan niet eens.

Huh? Er zijn genoeg mensen die in augustus werken. Het is niet alsof de hele maatschappij tot stilstand is gekomen. Waar baseer je op dat een gewezen docent alleen op een school aan de slag zou kunnen?

Quote:
Maakt bezwaar bij het UWV kans? Gaat toch om een paar honderd euro...

Zie het bovenstaande.

Laatst aangepast door bona fides op vr 19 aug 2011 16:34, in totaal 2 keer bewerkt
Ronald78

Leeftijd: 46
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2011 16:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De regels voor vakantie tijdens de uitkeringsperiode zijn vastgelegd.

Daaruit maak ik de volgende berekening op:
20 -/- (5*30/13) = 20 -/- 11,54 = 8,46 = 8 dagen (zaterdag en zondag zijn in deze geen dagen, feestdagen tellen ook niet mee) vanaf 1 augustus. Dus tot en met 10 augustus, bezwaar lijkt me dus ook niet heel erg zinvol.

Waarom zou solliciteren overigens niet kunnen? Je kunt gewoon post versturen naar scholen, hoor, ook in de schoolvakanties.

BerichtGeplaatst: vr 19 aug 2011 17:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Solliciteren kan uiteraard altijd, er waren al pittig wat sollicitaties verzonden kan ik jullie vertellen... Maar goed er kan uiteraard ander werk verzet worden Alleen wordt het wel lastig om op oudere leeftijd iets te vinden. Zeker als je al tijden in het onderwijs heb gezeten en ook een nieuwe baan in het onderwijs ambieert. Diegene is overigens tijdens die vakantie nog achter een baan aangegaan dus aan de sollicitatieplicht heeft het niet gelegen. in de 21e eeuw is het prima mogelijk om tijdens een vakantie achter een baan aan te gaan Wink

maar goed ik weet iig genoeg. bedankt
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds