|
Auteur |
Bericht |
Saartje654
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 29 apr 2014 18:24 Onderwerp: Gedwongen veiling woning en hypotheek |
|
|
Kan iemand mij vertellen hoe het zit als je van je bank te horen krijgt dat je huis gedwongen geveild gaat worden met de hypotheek?
Omdat je dan je huis uit moet en dus iets moet gaan huren,kun je natuurlijk wel het bedrag gebruiken die je anders aan de hypotheek kwijt bent.Wat zijn hierin je rechten?
Ik zie de reacties heel graag tegemoet. |
|
|
|
 |
FlyingDutchman
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 66
|
Geplaatst: di 29 apr 2014 22:47 Onderwerp: Re: Gedwongen veiling woning en hypotheek |
|
|
Saartje654 schreef: | Kan iemand mij vertellen hoe het zit als je van je bank te horen krijgt dat je huis gedwongen geveild gaat worden met de hypotheek?
Omdat je dan je huis uit moet en dus iets moet gaan huren,kun je natuurlijk wel het bedrag gebruiken die je anders aan de hypotheek kwijt bent.Wat zijn hierin je rechten?
Ik zie de reacties heel graag tegemoet. |
Executieverkoop is behoorlijk ingewikkeld en globaal heb je als (voormalig) eigenaar weinig rechten.
De (veiling)koper kan het huis ontruimen en hoeft daar slechts een termijn van minimaal 3 dagen voor te geven. Zie hier bijvoorbeeld: http://www.veilingbiljet.nl/page.asp?id=11579
Hou je er rekening mee dat de restschuld na de verkoop per direct opeisbaar is, tenzij je afwijkende afspraken met de bank kunt maken? Als gevolg daarvan zul je vermoedelijk weinig overhouden (niets?) van het bedrag dat je anders aan de hypotheek kwijt was, zoals je aangaf.
Sterkte! |
|
|
|
 |
EdwinW1972
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 mei 2014 20:08 Onderwerp: |
|
|
Je rechten zijn verwaarloosbaar nul.