|
Auteur |
Bericht |
@Paul
Leeftijd: 123 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 25 okt 2012 12:24 Onderwerp: Gedragsregels politie. |
|
|
Op het internet heb ik gezocht naar gedragsregels van de politie ten aanzien van de burgerij.
Wat ik wel tegen kom zijn de inhoudelijke standpunten van de Commissie van Politieklachten http://www.klagenoverdepolitie.nl/inhoudelijke_standpunten.html
Echter het is mij onduidelijk, aan de hand van welke regels deze beoordeelt zijn.
Heeft ieder politiekorps weer eigen gedragsregels of zijn deze landelijk ingevoerd en de welke zijn dat dan ? |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: do 25 okt 2012 16:04 Onderwerp: |
|
|
Ambtsinstructie
Politiewet
Wetboek van strafvordering
Of bedoel je dit niet? |
|
|
|
 |
marja.verstralen
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 25 okt 2012 16:10 Onderwerp: |
|
|
Het wetboek van strafvordering is uitgewerkt in het handboek voor de opsporingspraktijk. Volgens mij gebruikt de politie dat. |
|
|
|
 |
hilde12
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: do 25 okt 2012 18:39 Onderwerp: |
|
|
Heb die nog nooit gezien, wel andere handboeken, maar dat zijn gewoon uitwerkingen van de wetgeving.
Geeft dus geen basis voor uitspraken. |
|
|
|
 |
Lexus
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 05 nov 2012 18:14 Onderwerp: |
|
|
In het verrre verleden bestond er een "Handboek soldaat'. Een dergellijk handboek voor de politie bestaat niet. De wettelijke bepalingen die Hilde 12 noemde geeft al een flink aantal regels, waaraan een poliltieambtenaar zich dient te houden. Bovendien bestaat er ook nog een Integriteitsstatuut Politie. Dat is weliswaar geen wet, maar toch een regelling waar men zich aan dient te houden.
Omdat er al heel veel geregeld is wat betreft bevoegdheden -in algemene wetten en in bijzondere wetten- lijkt mij een handboek ook niet echt noodzakeliljk. |
|
|
|
 |
ArieKanarie
Leeftijd: 36 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: ma 05 nov 2012 18:25 Onderwerp: |
|
|
Ik moet eerlijk bekennen dat ik in het verleden wel degelijk een richtlijn voor agenten onder ogen heb gehad, waaraan zij dienen te voldoen. Ik heb deze op dit moment niet voorhanden, maar ik zal eens kijken of ik het weer kan vinden.
Edit: het betreft het eerder door Lexus genoemde statuut. |
|
|
|
 |
|