|
Auteur |
Bericht |
mr.joost
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 05 feb 2013 20:24 Onderwerp: Garantie op stucwerk |
|
|
Civiel vraagje van mezelf: vorig jaar april heb ik de gehele beneden etagen van mijn woning (5 jaar oud) laten stuccen. De stucadoor heeft op scheuren zogenaamd gitex gaas aangebracht en afgestuct met glad stucwerk. Hij is aangesloten bij NOA en die stelt in de garantievoorwaarden:
Garantie Stukadoorswerk Binnen
1. De ondernemer garandeert dat het aangebrachte stukadoorswerk:
a) op voldoende wijze aan de ondergrond gehecht zal blijven;
b) niet zal scheuren in de pleisterlaag, tenzij dit wordt veroorzaakt door de werking van de ondergrond, en alleen voorzover die werking redelijkerwijs door de ondernemer niet kon worden voorzien.
2. De garantie wordt gegeven voor een duur van vijf jaar.
We merken de laatste tijd dat er steeds meer scheuren komen. Soms haarscheuren maar bij droog weer ook echte scheuren. We stoken absoluut niet extreem hard. De scheuren lopen soms dwars over de muren en klinken "hol" (d.w.z. het stucwerk laat dan los van de ondergrond). Volgens mij is dit niet de bedoeling van het stucwerk.
Ik heb de stucadoor gevraagd hoe we dit kunnen oplossen maar die heeft er weinig zin in.
Wat is handig om te doen? |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: do 07 feb 2013 11:48 Onderwerp: |
|
|
Grootste probleem is dat je zelf zult moeten aantonen dat er sprake is van non conformiteit. Dat zal ongetwijfeld aangetoond kunnen worden, maar waarschijnlijk niet voordat het stucwerk (gedeeltelijk) is verwijderd en de onderlaag onderzocht kan worden.
Dat het stucwerk "loslaat" van de muren kan natuurlijk aan de werkwijze van de stukadoor liggen, maar wellicht ook aan de muren... Daarnaast maakt het (volgens mij) niet zoveel uit hoe hard je nu stookt, maar vooral hoe hard je hebt gestookt toen het stucwerk moest drogen. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|