Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
Inlognaam
Leeftijd: 31 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 09 apr 2012 23:50 Onderwerp: Foutje Groupon; groupondeal gaat niet door. |
|
|
Ik heb bij Groupon een deal gekocht. Toen ik de kortingsvoucher probeerde in te wisselen, bleek hier iets mis mee te zijn. Reserveren tijdens de geldigheid van de groupon is nu niet meer mogelijk. Ik heb de klantenservice uiteraard gebeld, maar die konden me niet direct helpen en inmiddels is de groupon in principe verlopen. Het is doorgeschoven naar een andere afdeling. (Bon was ten tijde van gebruik nog 1 dag geldig)
Nu heb ik even gegoogled en het gaat wel vaker verkeerd dat er problemen zijn bij het inwisselen van een groupon en over het algemeen krijg ik het idee dat dit wel opgelost wordt.
Groupon geeft echter voorzover ik lees geen geld terug, maar 'credits'. Een tegoed ter waarde van het betaalde bedrag dat vervolgens slechts een half jaar geldig is en uiteraard voor die tijd ingewisseld moet worden. Min of meer wordt je dus gedwongen wederom een groupondeal aan te schaffen.
Ik vraag me nu af als Groupon mij deze geste doet, of ik dat kan weigeren en gewoon mijn betaalde geld terug kan eisen. Ik wil namelijk geen credits maar mijn geld terug als de deal niet door kan gaan.
(Overigens, het bedrijf waar ik de groupon voor heb gekocht, lijkt niet heel moeilijk te doen over de geldigheid en zijn meewerkend, maar zijn uiteraard wel van Groupon afhankelijk voor hun betaling.) |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: vr 13 apr 2012 12:59 Onderwerp: |
|
|
Als ik het goed begrijp heb je een tegoedbon gekocht die je niet hebt kunnen verzilveren. Je zou kunnen betogen dat de bon daarom niet beantwoordt aan dat wat je op grond van de overeenkomst mocht verwachten. Omdat je een consument bent, mag je in dat geval de overeenkomst ontbinden. Groupon moet de door jou betaalde prijs dan teruggeven.
Cruciaal bij het voorgaande is of de 'verzilverbaarheid' van een tegoedbon een eigenschap is die je op grond van de overeenkomst mocht verwachten. Groupon zal waarschijnlijk zeggen dat zij een prima tegoedbon aan je hebben geleverd die door omstandigheden buiten hun schuld niet kon worden ingewisseld. De vraag is dus eigenlijk of Groupon verantwoordelijk is voor het probleem bij het inwisselen van de tegoedbon.
Daarover zeggen hun algemene voorwaarden:
Quote: | 7.6 Groupon doet er alles aan ervoor te zorgen dat de Partner de groupon verzilvert, dat wil zeggen dat de prestaties tegen de in de groupon aangegeven voorwaarden worden geleverd. Wanneer de partner de groupon niet inwisselt, zonder dat de klant hiervoor verantwoordelijk is, krijgt de klant de door hem voor de groupon betaalde koopprijs van Groupon vergoed. Groupon is niet verplicht tot restitutie- en/of schadeloosstellingen.
7.7 Groupon biedt op geen enkele wijze garantie voor de door de klant bij de Partner verkregen producten of diensten waarop een beroep is gedaan.
7.8 De op de groupon vermelde prestatie levert de betreffende Partner tegenover de klant voor eigen naam en voor eigen rekening. Groupon is tegenover de klant dan ook niet aansprakelijk voor tekortkomingen van de Partner bij het leveren van de prestatie of product.
7.9 Mochten er bij het verzilveren van de groupon of bij het leveren van een prestatie of product problemen ontstaan, zal Groupon haar uiterste best doen een oplossing te vinden. De klant moet dan wel binnen bekwame tijd per e-mail of telefonisch contact met Groupon hebben genomen. |
Op zich zou je de 'vergoeding' in 7.6 kunnen begrijpen als een vergoeding in geld. In de laatste zin wordt 'restitutie' (teruggave) echter uitgesloten. Op grond van 7.7 (geen garantie) en 7.8 (geen aansprakelijkheid bij tekortkoming bij levering) zou ik aannemen dat Groupon niet verantwoordelijk is voor problemen bij de inwisseling van de tegoedbon. De 'verzilverbaarheid' van de tegoedbon is dan geen eigenschap die je op grond van de overeenkomst mocht verwachten. Je hebt dus geen recht op teruggave van de koopprijs. |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|