|
Auteur |
Bericht |
HeleneHoi
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 09 jul 2012 17:04 Onderwerp: Fout in vonnis, wat nu? Advocaat met vakantie. |
|
|
Sinds het moment mijn zoon bij zijn vader is gaan wonen, hij was 12 jaar, heb ik geen contact meer met hem. Nu is hij bijna 16 jaar en heeft het gezag voor zijn vader gevraagd en gekregen. Zijn vader houdt elke omgang tegen en mijn zoon wil al jaren niets meer met mij te maken hebben. Ouderverstoting is zijn meest ernstige vorm en ik zie het als kindermishandeling. Maar het gaat over het vonnis waar een forensische mediation aan vooraf is gegaan. Mijn uitgebreide reactie is met het deskundigenrapport meegegaan naar de rechtbank. De rechtbank heeft nadien gevraagd of ik nog wilde reageren op het deskundigenbericht. Mijn advocaat heeft namens mij laten weten dat ik reeds op 1 april uitgebreid had gereageerd op het deskundigenbericht en dat ik verder bleef bij het ingediende schriftelijke en mondelinge verweer.
In het vonnis is helemaal niets van mijn verweer terug te vinden en er staat zelfs: namens de moeder is door haar advocaat schriftelijk bericht dat zij met betrekking tot het deskundigenrapport geen opmerkingen heeft. Wel handhaaft zij haar schriftelijk en ter zitting reeds gevoerde verweer. Mijn zoon zie ik al jaren niet en nu zelfs het gezag kwijtgeraakt! Ik heb de rechtbank gebeld en ik kan hen verzoeken om een herstelbeschikking. Kan iemand mij uitleggen wat dat precies is? Zie ik iets over het hoofd? Had ik nog een keer dezelfde reactie op het deskundigenbericht moeten sturen? Of is dit gewoon een staaltje onzorgvuldigheid van de Rechtbank? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 09 jul 2012 17:53 Onderwerp: Re: Fout in vonnis, wat nu? Advocaat met vakantie. |
|
|
HeleneHoi schreef: | Ik heb de rechtbank gebeld en ik kan hen verzoeken om een herstelbeschikking. |
Dit soort fouten lenen zich niet voor herstel. De enige mogelijkheid die je hebt is tijdig hoger beroep aantekenen.
Een herstelbeschikking kan trouwens zeker niet een andere beslissing opleveren dan de oorspronkelijke beslissing, dus is ook niet wat je wilt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
HeleneHoi
Leeftijd: 64 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 09 jul 2012 18:49 Onderwerp: fout in vonnis |
|
|
dank je voor je reactie. Dat is heel zuur want Hoger Beroep kan heel lang duren en dan is hij al 18 jaar. En dan nog eens de kosten wat het met zich meebrengt en dat door onzorgvuldig handelen van de Rechtbank. Is er nog iets anders wat ik kan doen? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: ma 09 jul 2012 20:12 Onderwerp: |
|
|
Berusten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |