Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Volkshuisevest...
Psychiatrie
Seeking CIPD a...
kan zakelijk h...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu ma 16 jun 2025 0:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Foto's gemaakt op openbare chat zonder toestemming
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Weiland

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2015 22:43    Onderwerp: Foto's gemaakt op openbare chat zonder toestemming Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Ik ben in een openbare chat geweest en daar heb ik voor de fun naakt gestaan (het gaat hierbij om BDSM) en degene voor wie ik het heb gedaan heeft stiekem zonder mijn toestemming foto's en films gemaakt. Ja, ik ben erg dom geweest en baal hier echt enorm van. Degene zegt dat het gebruikt wordt voor eigen gebruik, maar mag dit zo maar en is dit niet strafbaar. Ik wil graag dat de foto's gedelete worden om verspreiding te voorkomen. Hoe kan ik dat het beste doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bronza

Leeftijd: 32
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUG

BerichtGeplaatst: di 03 nov 2015 10:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Staan de foto's nu ergens online of zijn er aanwijzingen dat het materiaal wordt verspreidt?
Weiland

BerichtGeplaatst: di 03 nov 2015 15:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor je reactie.

Degene zegt dat het voor prive gebruik is. Ik heb geen indicatie dat het wordt (of is) verspreidt. Maar in de toekomst kan het mogelijk verspreid worden of tegen mij gebruikt kan worden.

Dank voor jullie hulp. Ik heb ervan geleerd en ga dit nooit meer doen.
Weiland

BerichtGeplaatst: di 03 nov 2015 23:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bronza schreef:
Staan de foto's nu ergens online of zijn er aanwijzingen dat het materiaal wordt verspreidt?

Dank voor je reactie.

Degene zegt dat het voor prive gebruik is. Ik heb geen indicatie dat het wordt (of is) verspreidt. Maar in de toekomst kan het mogelijk verspreid worden of tegen mij gebruikt kan worden.

Dank voor jullie hulp. Ik heb ervan geleerd en ga dit nooit meer doen.
ArneL

Leeftijd: 36
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2015 8:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Verspreiding van de beelden kan een inbreuk vormen op het portretrecht, een gedraging die zowel civiel- (schadevergoeding) als strafrechtelijk kan worden aangepakt. Het bezitten van kopieën voor persoonlijk gebruik is dat echter niet.
Weiland

BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2015 8:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ArneL schreef:
Verspreiding van de beelden kan een inbreuk vormen op het portretrecht, een gedraging die zowel civiel- (schadevergoeding) als strafrechtelijk kan worden aangepakt. Het bezitten van kopieën voor persoonlijk gebruik is dat echter niet.

Dank U. Dus als ik het goed begrijp kan ik iedereen en van alles fotos en films maken en deze zelf gebruiken? Verder heb ik vraag tav kopieen: degene heeft geen kopieen, maar orginele fotos/films.

Tenslotte, als ik merk dat het verspreid wordt, dan kan ik beste aangifte doen.

Nogmaals bedankt.
Bronza

BerichtGeplaatst: za 07 nov 2015 18:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, zoals hierboven opgemerkt, kunt u zich niet echt verzetten tegen het privegebruik.

Ja, foto's gemaakt op straat/in openbaar wel, maar foto's nemen of in bezit hebben die genomen zijn in niet-openbare ruimtes/woningen kan strafbaar zijn.

Ook het openbaren/verspreiden van foto's van mensen in openbaar kan soms onrechtmatig zijn (als het een redelijke belang van geportretteerde schendt (bv privacy maar dit is een belangenafweging)).
Weiland

BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015 0:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bronza schreef:
Ja, zoals hierboven opgemerkt, kunt u zich niet echt verzetten tegen het privegebruik.

Ja, foto's gemaakt op straat/in openbaar wel, maar foto's nemen of in bezit hebben die genomen zijn in niet-openbare ruimtes/woningen kan strafbaar zijn.

Ook het openbaren/verspreiden van foto's van mensen in openbaar kan soms onrechtmatig zijn (als het een redelijke belang van geportretteerde schendt (bv privacy maar dit is een belangenafweging)).

Dank voor uw reactie. Maar als ik nu aangifte doen en dit via de rechter wil oplossen, heb ik dan een kans?
Bronza

BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015 10:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, zolang diegene het voor privegebruik houdt, kan je niks
ArneL

Leeftijd: 36
Sterrenbeeld: Waterman

BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015 10:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, wellicht dat je nu al een verbod op verspreiding bij de civiele rechter kunt verkrijgen voordat er ook maar sprake is van verspreiding hoewel je mogelijk geen procesbelang hebt of alle proceskosten moet dragen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds