|
|
| Auteur |
Bericht |
Valmont
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 12 okt 2010 0:23 Onderwerp: Flink arbeidsconflict: kan geen kant op. Rechten e.d. |
|
|
Hallo,
Ik ben van mening een serieus arbeidsconflict te hebben met mijn directe chef. De redenen bevatten een armada aan verschil van werkinhoudelijke inzichten, maar ook een paar van emotionele/morele aard. Te veel om op te noemen.
Vandaag heb ik een gesprek mogen voeren met mijn directe chef, maar ook met een HRM medewerker. Zij zou alleen als getuige aanwezig zijn, is mij verteld, maar uiteindelijk resulteerde het in - wat ik noem - inhakken op mij. Ik weigerde namelijk een gespreksverslag te tekenen op advies van een externe persoon. En dat heb ik geweten. Anderhalf uur werd er op mij ingehakt over hoe ik dingen beter kan oplossen. Voor mijn gevoel een zeer intimiderend gesprek. En er kunnen makkelijk meer komen.
Wat moet ik doen om juridisch nog verantwoord te handelen bij conflictsituaties (waarbij mijn chef zegt dat er helemaal geen conflict is).
Ik heb al aangeboden een mediator erbij te halen waarbij ik graag de helft wil betalen. Afgewezen.
Wat moet ik nog meer doen? Ik wíl helemaal geen gesprek meer met partijdige mensen (HRM medewerker met alleen commentaar richting mij en een baas die boos wordt zodra onprettige zaken worden genoemd).
Ik ben ten einde raad.
Nogmaals, ongeacht wie gelijk heeft (als dat al van toepassing is), hoe moet ik dit correct aanpakken? Ik weet het echt niet meer. |
|
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 12 okt 2010 1:14 Onderwerp: |
|
|
Heeft dit ook te maken met je andere topic over het opnemen van vakantiedagen? _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
|
 |
Valmont
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 12 okt 2010 1:51 Onderwerp: |
|
|
Ja en nee.
Ik vermoedde dat dat mijn directe chef alles uit de kast zou trekken om het voor zichzelf zo makkelijk (of zo veilig) mogelijk te maken, over allerlei zaken. Het was slechts een kwestie van extrapolatie. Zal wel een beroepsafwijking zijn maar analyse op basis van feiten is mijn vak. Maar van rechten weet ik niets.
Alleen wist ik nog niet in welke vorm dat zou zijn. Daar begin ik nu achter te komen...
Wat het te maken heeft met de andere draad? Alvast vooruit denken. Te doorzichtig allemaal. Te makkelijk. En het enige wat ik van de kenners hier vraag -kenners zoals u bijvoorbeeld - is juridisch advies, eventueel met bijkomende inzichten, zonder bias. |
|
|
|
|
 |
HenkR
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU
|
Geplaatst: di 12 okt 2010 2:32 Onderwerp: |
|
|
Ik ben geen kenner op dit gebied. Kan er alleen vragen over stellen die misschien tot juiste (re) antwoorden gaan leiden.
In het meest positieve geval.
Je vraag is niet raar (gesteld) op zich dus ik verwacht antwoorden van anderen hier. _________________ 'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?' |
|
|
|
|
 |
|
|