|
Auteur |
Bericht |
P.Caluwe
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 04 okt 2013 6:35 Onderwerp: Fitnessabonnement aangevraagd, opgezegd en nu dreigbrieven |
|
|
Beste forumbezoekers,
Ik heb 5 weken geleden een fitnessabonnement afgesloten. Dit was een actie voor een half jaar voor een verlaagd bedrag. Toen ik toevallig een dag later op een kortingssite een abonnement zag dat goedkoper was en ook dichterbij huis was, heb ik het abonnement dat ik had lopen opgezegd.
Ik had geen gebruik gemaakt van het fitnesscentrum. In de voorwaarden staat dat wanneer je binnen een week opzegt het abonnement zonder problemen wordt ontbonden, mits je geen gebruik hebt gemaakt van de faciliteiten van het fitnesscentrum.
Ik heb de opzegbrief 2 dagen na tekening van de overeenkomst naar het hoofdkantoor gestuurd.
Na 3 weken kreeg ik een mail dat het abonnement is stopgezet, maar het geld was wel al van mijn rekening afgeschreven. Ik heb daarop het bedrag teruggeboekt en kreeg recent een brief dat het abonnementsgeld niet betaald was en dat er bij een volgende aanmaning 45 euro bovenop zou komen en eventueel een deurwaarder.
Ten eerste vind ik het raar dat ik pas na 3 weken een ontvangstmelding krijg, via de mail.
Ook vind ik het raar dat opzeggen anno 2013 nog via de post moet terwijl je via hun site zelfs een abonnement kunt afsluiten. Naar mijn mening wordt dit gedaan om de klant zoveel mogelijk last te bezorgen als iemand van een abonnement af wil. Met smoesjes als ' we hebben de brief nooit ontvangen'.
Maar ik zou jullie als forumlezers dus willen vragen wat jullie ervan vinden.
Bedankt alvast,
Pieter Caluwé |
|
|
|
 |
Alfatrion
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 04 okt 2013 12:13 Onderwerp: |
|
|
ALS je contractueel het recht hebt gekregen op ontbinding binnen een week op voorwaarden dat je er geen gebruik van hebt gemaakt dan hoef je in beginsel niets te betalen. Maar misschien begrijp je iets niet van de algemene voorwaarden. Wat geeft het bedrijf hier zelf over aan? En welke algemene voorwaarden zijn van toepassing? _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill |
|
|
|
 |
P.Caluwe
Leeftijd: 65 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 04 okt 2013 18:49 Onderwerp: |
|
|
Alfatrion schreef: | ALS je contractueel het recht hebt gekregen op ontbinding binnen een week op voorwaarden dat je er geen gebruik van hebt gemaakt dan hoef je in beginsel niets te betalen. Maar misschien begrijp je iets niet van de algemene voorwaarden. Wat geeft het bedrijf hier zelf over aan? En welke algemene voorwaarden zijn van toepassing? |
Hallo, nee, er val weinig te begrijpen. Er staat gewoon duidelijk dat je het contract kunt ontbinden binnen een week als je geen gebruik hebt gemaakt van de faciliteiten.
Dit lijkt mij helder genoeg. |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: zo 06 okt 2013 14:50 Onderwerp: |
|
|
Wat zegt de sportschool? Het lijkt er meer op dat de financiële administratie achterloopt op de ledenadministratie en je opzegging wel is verwerkt, maar je per ongeluk nog steeds als debiteur in het systeem staat. |
|
|
|
 |
|