|
Auteur |
Bericht |
Martine Redacteur
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM Studieomgeving (MA): UM Berichten: 485
|
Geplaatst: do 07 jul 2005 9:57 Onderwerp: Fiscale uitspraken op internet |
|
|
Wie kan mij vertellen op welke sites ik uitspraken kan vinden die betrekking hebben op belastingrecht?
Ik ben namelijk op zoek naar het zogeheten Stad Rotterdam-arrest.
Alvast bedankt!
Laatst aangepast door Martine op do 07 jul 2005 12:24, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
 |
de Webmeester Webmeester
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: do 07 jul 2005 11:45 Onderwerp: |
|
|
zoeken.rechtspraak.nl en selecteer dan bij 'rechtsgebieden' het woordje belasting. Misschien vind je het arrest daar.
Je kunt ook je zoekvraag bij zoeken via tekstkenmerken specifieker maken door de gerechtelijke instantie en datum in te voeren. Dat is bijvoorbeeld handig wanneer je het Landelijk Jurisprudentie Nummer of zaaknummer niet weet of bij de hand hebt. Deze nummers zijn namelijk uniek voor een uitspraak/zaak. Verder kun je nog je zoekresultaten sorteren op relevantie en datum van de uitspraak of de publicatie hiervan. |
|
|
|
 |
fiscalekampioen
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 31 jul 2005 22:20 Onderwerp: |
|
|
Ik zou zeggen BNB es nazoeken.
Vindplaats staat in elk redelijk fiscaal studieboek.
Arrest betreft uit mijn hoofd gezegd: reikwijdte derdenonderzoeken.
Vraag: wat doe je als een client naar de reikwijdte van derdenonderzoeken vraagt ? Dan zul je dit zelfstandig moeten opzoeken.
Leren jullie dat niet meer ? |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: zo 31 jul 2005 22:43 Onderwerp: |
|
|
Even Googelen helpt al: BNB 1975/52, Stad Rotterdam-arrest
In de tekst die ik vond werd dit als noot gebruikt bij de vermelding dat fishing expeditions niet zijn toegestaan ("Artikel 5 WIB regelt de verstrekking door Nederland van gegevens op verzoek van een bevoegde autoriteit van een andere staat. Het moet gaan om een concreet verzoek; fishing expeditions zijn dus niet toegestaan".)
Maarre ... bij ons zit er geen vak in het aangeboden pakket dat je leert zoeken en vinden. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
Selena
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HvA
|
Geplaatst: ma 01 aug 2005 0:12 Onderwerp: |
|
|
Bij ons wel (HBO-Recht).
Het vak heet JDIM (Juridische Informatie Documentatie Management) en daar leer je o.a. jurisprudentie opzoeken in de meeste I-net databases en ook wel in de papieren versies, in het eerste jaar. _________________ Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd! |
|
|
|
 |
fiscalekampioen
Leeftijd: 55 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 01 aug 2005 19:37 Onderwerp: |
|
|
Dus Simone,
Het zit niet in jullie pakket en dus weten jullie niet hoe je het moet
opzoeken ?
Nou, sterk argument ! |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: ma 01 aug 2005 20:03 Onderwerp: |
|
|
Ik reageerde gewoon even op je vraag, hoewel dat misschien niet een echte vraag was, besef ik nu.
Nee, ik weet inderdaad nog niet hoe ik het moet opzoeken, dusse ... alle tips welkom!
Maar zoals je ziet: Google helpt ons al wel een handje. _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
|