|
Auteur |
Bericht |
Henk89
Leeftijd: 78 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 26 apr 2013 11:20 Onderwerp: Financieele schade door roddelpraat in internet |
|
|
Een bepaald persoon die in Curacao woont heeft twee websites over mijn persoon gemaakt met de bedoeling om mij daar zwart te maken.
Ook schrijft hij in allerlei fora over mijn persoon
Ik heb een bemiddelingsburo in verhuur van appartementen aan toeristen in de Dominicaanse Republiek.
De persoon die al acht jaar lang mij in een kwaad daglicht stelt woont in Willemstad Curacao
Bijvoorbeeld : Hij noemt mij een oplichter
Ik zou pedofiele vrienden hebben
Ik zou een bordeel hebben en dergelijke soort lasterpraat, waar helemaal niks van waar is.
Ik verhuur aan normale toeristen die dat land bezoeken.
Wat kan ik hier tegen doen om dit te stoppen? |
|
|
|
 |
KathyKat
Leeftijd: 34 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL
|
Geplaatst: vr 26 apr 2013 11:36 Onderwerp: |
|
|
Woont u ook op Curacao?
Dan kunt u bij het OM op het eiland aangifte doen op grond van laster, indien deze feiten onwaar zijn. De persoon kan dan strafrechtelijk worden vervolgd.
Verder kunt u voor de financiële schade bij de burgerlijke rechter een beroep doen op de onrechtmatige daad om zo de financiële schade vergoed te krijgen. Het Nederlands burgerlijk recht is in casu wel van toepassing. _________________ Cogito ergo sum |
|
|
|
 |
Henk89
|
Geplaatst: vr 26 apr 2013 11:51 Onderwerp: |
|
|
Ik woon in de Dominicaanse Republiek waar ook mijn kleine zaakje is |
|
|
|
 |
KathyKat
|
Geplaatst: vr 26 apr 2013 13:38 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Ik woon in de Dominicaanse Republiek waar ook mijn kleine zaakje is
|
Ik heb even voor u gekeken in de het wetboek van Burgerlijke rechtsvordering van Curacao en hierin staat volgens artikel 98 dat als het gaat om zaken betreffende verbintenissen uit onrechtmatige daad dat de rechter in eerste aanleg van de plaats waar het schadebrengende feit zich heeft voorgedaan bevoegd is. Volgens mij is de woonplaats in casu niet echt van belang.
De plaats van het schadebrengende feit is Curacao, dan is het Hof van Justitie in eerste aanleg te Willemstad bevoegd om kennis te nemen van deze zaak.
Als ik u was, zou ik meteen een advocaat in de arm nemen. _________________ Cogito ergo sum |
|
|
|
 |
Henk89
|
Geplaatst: vr 26 apr 2013 13:59 Onderwerp: |
|
|
Weet U een goede advocaat?
Beter een in Curacao of Nederland? |
|
|
|
 |
KathyKat
|
Geplaatst: ma 29 apr 2013 14:30 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Weet U een goede advocaat?
Beter een in Curacao of Nederland? |
Ik zal geen uitspraken doen omtrent de advocatuur op Curacao.
Wat ik wel kan zeggen is, dat u beter een advocaat kan nemen op Curacao en niet in Nederland, aangezien de zaak daar op het eiland speelt en het recht toch iets verschilt met Nederland. _________________ Cogito ergo sum |
|
|
|
 |
|