xiNeedHelpx
Leeftijd: 32 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 14 jan 2012 21:12 Onderwerp: Financiële verantwoordelijkheid ouders |
|
|
Hallo, ik ben een meisje van 19 met een probleem.
Vorige maand ben ik, na een hevige woordwisseling, door mijn moeder geslagen met vuist in mijn gezicht. Dit na aanleiding van jarenlange ellende in de thuissituatie.
Ik ben letterlijk en figuurlijk het huis uit getrapt met alle verantwoordelijkheden voor mijzelf.
Ik woon nu al een maandlang bij de ouders van mijn vriend, die hier ook niet op zaten te wachten, maar zelfs zij zouden mij niet graag op straat zien staan.
Ik heb vorige week weer contact gehad met mijn moeder en kreeg wat post mee.
Daarbij zaten 2 brieven met betalings achterstanden.
Ik moet binnen 2 weken 500 euro schuld hebben afbetaald, anders moet ik voor de rechter verschijnen.
Ik kan dit nooit in zo’n korte tijd bij elkaar krijgen om dat te betalen, omdat de overige betalingen ook gewoon elke maand doorgaan.
Mijn ouders zouden mij nooit van hun leven uit de put willen redden zodat ik rustig door kan gaan zonder stress.
Ben ik hiervoor zelf verantwoordelijk voor deze schulden? (een NS kortingskaart die mijn ouders op mijn rekening aanvragen en een zorgverzekerings achterstand van 3 maanden).
Ik heb al maanden geen inkomen meer behalve alimentatie van mijn vader.
Mijn zusje van 13 is, nadat mijn moeder mij het huis uit geslagen had, ook nog geslagen en mijn zus van 21 is 2 jaar geleden al de deur uit gegaan om maar weg te kunnen komen van de ellende in de thuissituatie.
Mijn moeder heeft een nieuwe man, die totaal niet weet hoe hij met kinderen om moet gaan.
Verder alle omstandigheden van het verleden niet hierbij, anders ben ik over 3 dagen nog niet klaar met mijn verhaal tikken.
Maar ik zou graag informatie willen krijgen op devolgende vraag:
Zijn deze schulden, na aanleiding van de thuissituatie, ook nog mijn eigen verantwoordelijkheid of kan ik hiervoor mijn ouders laten opdraaien?
Alvast heel erg bedankt voor de reactie. |
|