|
Auteur |
Bericht |
Dressed4succes
Leeftijd: 42 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 3
|
Geplaatst: di 27 sep 2011 9:52 Onderwerp: Fase B afgelopen, waar heb ik recht op |
|
|
Op 6 mei 2008 is een vriend van mij in dienst getreden bij een bedrijf via een uitzendbureau
Fase A doorlopen
Fase B eindigde 18 mei 2011 --> 8x contract verlengt
Ik weet dat ze 8x verlengen. Echter hij heeft al 10x een Fase B contract getekend, hij heeft zijn contracten erbij gepakt en hij heeft 10 verlengingen getekend
Op 24 sept hoorde hij dat per 1 oktober zijn contract niet verlengt wordt. hier schrok hij nogal van.
Echter is hij inmiddels vanaf 18 mei 2011 nog steeds werkzaam.
Ben je dan al niet automatisch in Fase C beland? hier is nooit over gesproken, en er is oo kniet gesproken over het feit dat hij al 10e contract zit van fase B.
Wat zijn je rechten om dit aan te vechten? |
|
|
|
 |
WimWest
Leeftijd: 125 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 27 sep 2011 18:05 Onderwerp: |
|
|
Kort gezegd na 8 contracten ontstaat fase C, welke gelijk is aan een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Dus bij einde opdracht dient men passende arbeid te vinden of gedeeltelijke betaling. Beëindiging gaat op dezelfde werkwijze als een normale arbeidsovereenkomst met dezelfde rechten en plichten. |
|
|
|
 |
|