Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
dawn01
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA):
|
Geplaatst: do 05 dec 2013 11:23 Onderwerp: Family life - lijn Hoge Raad |
|
|
Mijn afstudeerscriptie is aan afronding toe. Graag lever ik hem zsm in. Ik schrijf over het omgangsrecht van grootouders in Nederland.
Mijn scriptiebegeleider heeft tijdens ons laatste gesprek aangegeven dat het hem juist lijkt als ik de lijn van de Hoge Raad betreffende family life kort noem.
Waar het om gaat is dat na het Marckx-arrest van het EHRM in 1979, het oordeel van de Nederlandse Hoge Raad van streng naar soepel is gegaan, en vervolgens met de jaren weer terug naar streng.
Dus er is een lijn te zien van smal naar breed (rond 1979) naar smal, als het gaat om family life.
Mijn begeleider wil dat ik dit kort bespreek, maar ik kan nergens bronnen vinden waar dit op duidt. En voor de afsluiting van mijn onderzoek wil ik eerlijk gezegd niet nog alle jurisprudentie van 1979 tot nu beoordelen als het gaat om family life.
Daarom mijn vraag of iemand dit al eerder ter hande heeft gehad, en mij een richting op kan sturen van bijvoorbeeld bronnen waar ik mijn verhaal op kan baseren. |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: do 05 dec 2013 19:19 Onderwerp: Re: Family life - lijn Hoge Raad |
|
|
dawn01 schreef: | Mijn afstudeerscriptie is aan afronding toe. Graag lever ik hem zsm in. Ik schrijf over het omgangsrecht van grootouders in Nederland.
(...)
Mijn begeleider wil dat ik dit kort bespreek, maar ik kan nergens bronnen vinden waar dit op duidt. En voor de afsluiting van mijn onderzoek wil ik eerlijk gezegd niet nog alle jurisprudentie van 1979 tot nu beoordelen als het gaat om family life.
Daarom mijn vraag of iemand dit al eerder ter hande heeft gehad, en mij een richting op kan sturen van bijvoorbeeld bronnen waar ik mijn verhaal op kan baseren. |
Je begeleider heeft waarschijnlijk zelf ook geen idee en wil daarom graag horen wat jij zelf (en niet wij) over dit belangwekkende onderwerp te melden hebt. Maar wellicht kun je kijken naar de recentere uitspraken, daarin herhalen ze vaak eerdere jurisprudentie die in het onderhavige geval relevant is. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|