Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Uwv, zw en bet...
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 0:48
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Familiedrama in ontwikkeling
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bielie

Leeftijd: 74
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 12:04    Onderwerp: Familiedrama in ontwikkeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Al langere tijd word ik geconfronteerd met:
1. Bewust en opzettelijk samenspannen van mijn moeder en jongere broer om mij te korten op mijn erfrechten.
2. Voortdurend weigeren om openheid te geven over de financiële situatie, inkomsten en uitgaven, van mijn moeder. Ondanks herhaaldelijk verzoek.
3. “Dooddoeners” aan antwoorden in de vorm van:
- geduld hebben;
- vertrouwen hebben;
- afwachten.
4. Bewuste actie door moeder en oudere broer, inmiddels overleden, om zijn erfdeel volledig over te dragen aan de jongere broer.
5. Gebrek aan verantwoordelijkheidszin van moeder.
6. Moeder is volledig handelingsbekwaam.
7. Vader is in 2000 overleden en in gemeenschap van goederen getrouwd met mijn moeder.
8. Moeder is 92 jaar, weduwe en er is geen sprake van een andere relatie.

Mijn vragen/verzoeken:
1. Opzetten van een juridische aanklacht tegen moeder en jongere broer met kans op perspectief. Mogelijke invalshoek: bewust en opzettelijk samenspannen?
2. Jurisprudentie over dit onderwerp.
3. Forums en organisaties die mij kunnen ondersteunen in het opzetten van een juridische aanklacht.

In de kern gaat het mij niet alleen om de juridische aanklacht.
Tot nu toe lever ik bijdragen aan het welzijnsgevoel en welbevinden van mijn moeder.
In relatie daarmee is er mijns inziens onvoldoende reden die de opstelling van moeder en broer naar mij rechtvaardigen.
Dit bewust buitensluiten voelt aan als het vonnis: levenslang met tbr.

Juridische acties in de sfeer van familieverhoudingen... ik besef ten volle dat die niet samen door 1 deur kunnen. Ik word er ook zeker niet blij van.

Aan de andere kant: er wordt intussen wel al jaren feitelijk een juridische actie tegen mij gevoerd: ik word niet geïnformeerd, ik word overal buitengehouden, er wordt nergens verantwoording over afgelegd.
In wezen verkort dat mijn eventuele aanspraken van straks nu al.
Op alle fronten vis ik op deze manier achter het net.

Wie herkent dit, wie heeft tips?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb

Leeftijd: 72
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 13:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zie deze draad over iets vergelijkbaars.
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 13:43    Onderwerp: Re: Familiedrama in ontwikkeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bielie schreef:
Aan de andere kant: er wordt intussen wel al jaren feitelijk een juridische actie tegen mij gevoerd: ik word niet geïnformeerd, ik word overal buitengehouden, er wordt nergens verantwoording over afgelegd.

Ik maak uit uw verhaal op dat u geen werkelijk bewijs hebt dat u benadeeld bent of wordt. Het uitgangspunt is dat u dient te bewijzen dat u onrechtmatig behandeld wordt en dat u daar schade door lijdt.

Zeker nu uw moeder gewoon handelingsbekwaam is, bestaat er voor zover ik kan overzien geen enkel recht of mogelijkheid om extra informatie af te dwingen.

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 13:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

We weten niet eens waarover het gaat. Rechten op welke nalatenschap?

Leeftijd: 61
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 22:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het zou inderdaad wel aardig zijn om te weten wat nu precies het probleem is....
cvb

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 7:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DENNIS79 schreef:
Zeker nu uw moeder gewoon handelingsbekwaam is, bestaat er voor zover ik kan overzien geen enkel recht of mogelijkheid om extra informatie af te dwingen.
Mee eens; Bielie kan bij leven van zijn moeder alleen informatie verzamelen, welke hij tzt/na haar overlijden als mede-erfgenaam kan inzetten bij het verdelen van de nalatenschap.
hilde12

Leeftijd: 125
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 8:48    Onderwerp: Re: Familiedrama in ontwikkeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snap nou niet precies wat er aan de hand is..

Bielie schreef:
1. Bewust en opzettelijk samenspannen van mijn moeder en jongere broer om mij te korten op mijn erfrechten.

Bent u onterft door uw moeder, of maakt uw moeder haar geld op waardoor er van uw erfdeel tzt niets meer overblijft.

2. Voortdurend weigeren om openheid te geven over de financiële situatie, inkomsten en uitgaven, van mijn moeder. Ondanks herhaaldelijk verzoek.

Uw moeder hoeft zich tegenover u toch niet te verantwoorden?

4. Bewuste actie door moeder en oudere broer, inmiddels overleden, om zijn erfdeel volledig over te dragen aan de jongere broer.

De oudere broer mag met zijn geld doen wat hij wil. Als hij dit per testament overdraagt aan zijn jongere broer is hier niets tegen te doen.

Mijn vragen/verzoeken:
1. Opzetten van een juridische aanklacht tegen moeder en jongere broer met kans op perspectief. Mogelijke invalshoek: bewust en opzettelijk samenspannen?

U wilt dus een aanklacht indienen tegen uw moeder omdat zij haar eigen geld opmaakt en er straks van uw erfdeel niets over is?
hilde12

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 8:50    Onderwerp: Re: Familiedrama in ontwikkeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snap nou niet precies wat er aan de hand is..

Bielie schreef:

Bent u onterft door uw moeder, of maakt uw moeder haar geld op waardoor er van uw erfdeel tzt niets meer overblijft.

Uw moeder hoeft zich tegenover u toch niet te verantwoorden?

De oudere broer mag met zijn geld doen wat hij wil. Als hij dit per testament overdraagt aan zijn jongere broer is hier niets tegen te doen.

Mijn vragen/verzoeken:

U wilt dus een aanklacht indienen tegen uw moeder omdat zij haar eigen geld opmaakt en er straks van uw erfdeel niets over is?
cvb

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 9:33    Onderwerp: Re: Familiedrama in ontwikkeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

hilde12 schreef:
'Haar eigen geld' is natuurlijk wel inklusief de vordering van TS ivm de nalatenschap van vader, waar zij toch rechtens vrijelijk over kan beschikken?
Natuurlijk is er pas sprake van een erfdeel na het overlijden van moeder.
Zie ook deze post van bona fides in het hierboven genoemde topic uit 2009.
cvb

BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 12:44    Onderwerp: Re: Familiedrama in ontwikkeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bielie schreef:
tips?
Lees hier betreffende mogelijkheden bij het blijken van achterhouden van informatie; ook weer voor na het overlijden van erflater.
cvb

BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 7:06    Onderwerp: Re: Familiedrama in ontwikkeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

DENNIS79 schreef:
Zie hier voor op welke informatie Bielie recht heeft.
En hier voor de sanctie welke de wetgever heeft gesteld op het niet-verstrekken van die informatie.
Althans m.i. kunnen de akties van Bielie worden geduid als opzettelijke en stelselmatige inbreuk op andermans persoonlijke levenssfeer, artikel 285b Sr.
hilde12

BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 9:31    Onderwerp: Re: Familiedrama in ontwikkeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:

Althans m.i. kunnen de akties van Bielie worden geduid als opzettelijke en stelselmatige inbreuk op andermans persoonlijke levenssfeer, artikel 285b Sr.

Wie stalkt wie ?
annetkuys

Leeftijd: 63
Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012 10:11    Onderwerp: Familiedrama in ontwikkeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allereerst: wat moet dit pijnlijk voor u zijn. Ik vind het bijzonder naar voor u dat u dit zo ervaart.

Ik ben ervan overtuigd dat u hier via rechtsmiddelen niet gaat uitkomen;

u, maar ook uw moeder en andere familieleden, raken hierdoor alleen maar meer geemotioneerd en geschaad. Omdat hieraan in het algemeen geen aandacht wordt geschonken (kijkt u ook maar naar de reacties op uw noodkreet, zonder dat ik daar een oordeel over vel), probeert men het door middel van het recht "uit te vechten", wat de zaak alleen maar verhard.
Ik ben ervan overtuigd, ook uit ervaring hiermee, dat dit niet de juiste insteek is, althans niet de directe insteek.
Eerst zal er met behulp van een onpartijdige en een bij alle partijen onbekende adviseur gepraat moeten worden, om te kijken of er achter die gevoelens misschien toch dezelfde wensen zitten. Zolang die gevoelens niet op een begrijpelijke wijze worden verwoord en aan elkaar overgebracht (door de adviseur), strijdt u een uitzichtsloze zaak, die niet alleen een jarenlange strijd oplevert, maar ook de nodige kosten met zich meebrengt. Ik adviseer u oprecht om dat uzelf, maar ook uw familie, niet op deze manier aan te doen.
Probeert u er als het ware boven te staan en op een andere manier naar deze zaak te kijken. Laat u zich bijstaan door een adviseur die in eerste instantie oog heeft voor het emotionele aspect, maar ook de kennis in huis heeft om in tweede instantie wel de juiste adviezen te kunnen geven, zodat het traject voor wat betreft de emotie en het zakelijke gelijk opgaat, maar het zakelijke wel op de achtergrond blijft.

Ik wens u heel veel sterkte. Mocht u hierop willen reageren dan kan dat natuurlijk. U kunt mij bereiken via mijn LinkedIn pagina: http://www.linkedin.com/home
Annet van Gils-Kuys
cvb

BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012 12:08    Onderwerp: Re: Familiedrama in ontwikkeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

annetkuys schreef:
de zaak
Welke zaak??
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds