|
Auteur |
Bericht |
OOge
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 01 nov 2013 21:54 Onderwerp: Executieverkoop of faillissement aanvragen |
|
|
Rechter heeft mij in het gelijk gesteld en het conservatoir beslag veranderd in executie. Wat is nu verstandiger aangezien de schuldenaar geen "poen" heeft. Huis in de verkoop of een faillissement aanvragen.
En is na een executieverkoop het over een x aantal jaar weer mogelijk om voor "poen" aan te kloppen.
Iemand een wijze kijk op dit ? |
|
|
|
 |
Regin
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1042
|
Geplaatst: zo 10 nov 2013 19:34 Onderwerp: |
|
|
U kunt uw vordering in beginsel gedurende twintig jaar op de veroordeelde verhalen. Als uw vordering in verhouding staat tot de waarde van het huis en het huis meer opbrengt dan een eventuele hypotheekschuld, dan is executie verstandiger dan het aanvragen van faillissement. |
|
|
|
 |
OOge
|
Geplaatst: wo 27 nov 2013 23:18 Onderwerp: |
|
|
Vandaag een bericht ontvangen dat de schuldenaar een schikking wil treffen en dus in beroep gaat op de uitspraak. Op de valreep zeg maar.
Nu vertrouw ik het alleen niet helemaal. Waarom zou hij een schikking willen treffen, als er beslag op het huis ligt en verder geen inkomsten heeft.
Ik vraag me dan het volgende af.
- kan het zijn dat hij geen wsnp kan aanvragen omdat de schulden ontstaan zijn door zijn eigen toedoen, of omdat hij een huis heeft. Ik neem aan dat de wsnp traject het huis niet kan verkopen als er een executie beslag op ligt. |
|
|
|
 |
OOge
|
Geplaatst: do 28 nov 2013 0:07 Onderwerp: |
|
|
of als andere optie.
Ervan uitgaande dat de rechter niet meeneemt dat de schuld door zijn eigen toedoen is ontstaan (geld vangen maar geen werk geleverd en dus schade is ontstaan), zou het natuurlijk kunnen dat hij probeert een nimmelijk traject te krijgen om zo wel toegelaten te worden tot wsnp.
Iemand andere ideeën. |
|
|
|
 |
|