|
Auteur |
Bericht |
RB_1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: ma 07 nov 2011 12:11 Onderwerp: Ex-werkgever weigert te betalen |
|
|
Geachte,
In juni is mijn AO door de rechter ontbonden na een onterecht ontslag op staande voet (OSV). De kort geding procedure (KG) tegen het OSV is met succes gevoerd en gewonnen, waarna het ontbindingsverzoek (door werkgever) wel ingewilligd is. Werkgever is inmiddels diverse malen aangemaand om de wettelijke verhoging over het niet betaalde salaris uit te betalen, conform KG vonnis vastgesteld op 25%, te voldoen, maar laat niets van zich horen. Ook een duidelijke opgave van het vakantiesaldo blijft achterwege. Salaris is wel betaald met terugwerkende kracht en het restant vakantiesaldo ook, maar hier klopt niets van (vakantiesaldo).
Een nieuwe gang naar de rechter gaat mij waarschijnlijk teveel geld kosten om deze procedure in gang te zetten. Heb een goede , maar dure advocaat en de baten zullen niet tegen de kosten opwegen. Dit ondanks dat de zaak met gemak gewonnen gaat worden. Opstellen dagvaarding, zitting, pleitnotitie, etc etc. waar alleen een vergoeding proceskosten tegenover staat van €400 en het griffierecht.
Vonnis KG is niet geëxecuteerd, daar tegenpartij heeft aangegeven het vonnis te accepteren en tot betaling over te gaan.
Zijn er andere mogelijkheden om werkgever te dwingen?
Vriendelijke groet,
RB |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: ma 07 nov 2011 12:29 Onderwerp: |
|
|
http://www.bigfrank.nl/
(maar een advocaat lijkt zinvoller) _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: ma 07 nov 2011 14:21 Onderwerp: |
|
|
Ik neem aan dat je bedoelt dat je het vonnis niet hebt laten betekenen? Kun je dat niet alsnog laten doen?
Het lijkt mij niet nodig om nog een keer naar de rechter te stappen indien de gedaagde niet aan het vonnis voldoet, mits een en ander goed is verwoord in de eis in de dagvaarding. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: ma 07 nov 2011 14:52 Onderwerp: |
|
|
DENNIS79 schreef: | Het lijkt mij niet nodig om nog een keer naar de rechter te stappen indien de gedaagde niet aan het vonnis voldoet, mits een en ander goed is verwoord in de eis in de dagvaarding. |
Het gaat niet om de eis in de dagvaarding, maar om wat er is toegewezen in het vonnis.
Inderdaad is de te volgen weg: vonnis alsnog laten betekenen, en vervolgens beslag laten leggen op bijvoorbeeld een bankrekening. |
|
|
|
 |
RB_1969
Leeftijd: 56 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: ma 07 nov 2011 17:34 Onderwerp: |
|
|
Zoals door een deurwaarder? |
|
|
|
 |
Jet
Leeftijd: 62 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 07 nov 2011 23:58 Onderwerp: |
|
|
dr.dunno schreef: | http://www.bigfrank.nl/
(maar een advocaat lijkt zinvoller) |
Big Frank zou ik niet doen... |
|
|
|
 |
DENNIS79
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 1754
|
Geplaatst: di 08 nov 2011 10:44 Onderwerp: |
|
|
lawyer schreef: | DENNIS79 schreef: | Het lijkt mij niet nodig om nog een keer naar de rechter te stappen indien de gedaagde niet aan het vonnis voldoet, mits een en ander goed is verwoord in de eis in de dagvaarding. |
Het gaat niet om de eis in de dagvaarding, maar om wat er is toegewezen in het vonnis.
Inderdaad is de te volgen weg: vonnis alsnog laten betekenen, en vervolgens beslag laten leggen op bijvoorbeeld een bankrekening. |
Klopt... waar ik op doelde was dat je eerst goed moet eisen, voordat een en ander toegewezen kan worden. _________________ "Nusquam est, qui ubique est" |
|
|
|
 |
|