Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...
Top Notch Qual...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu zo 03 aug 2025 17:08
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ex werkt verkoop huis tegen
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Saartje654

Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2013 23:40    Onderwerp: Ex werkt verkoop huis tegen Reageer met quote Naar onder Naar boven

De ex van mijn vriend werkt hem in alles tegen.Hij mag zijn kinderen niet zien(tegen een vonnis van een rechter in),maakt hem slecht,zij betaald geen cent voor het ontnemen van zijn kinderen(1000 euro per maand als zij de kinderen bij hem weghoudt) enz.Zijn grootste probleem momenteel is dat hij het financieel niet meer trekt.Met een alimentatie die veel te hoog is,kan hij de hypotheek bijna niet meer opbrengen.Zij betaald zo af en toe een bedrag.Waardoor zij nog steeds mede-eigenaar is.Hij heeft haar toestemming nodig om het huis te koop te zetten,maar die weigert ze.Wat zeggen de wetten in zo een zaak? Krijgt de ex echt de gelegenheid om mijn vriend kapot te maken? Is er niets wat hij kan doen?Zijn advocaat wil niets doen.Hij heeft zelfs een tweede baan gehad om het financieel aan te kunnen,helaas is dat bedrijf ook failliet verklaard en is zijn extra inkomen nu ook weg.Er is spoed bij,anders heeft hij 5 jaar voor niets gevochten en landt hij in de schuldsanering,of nog erger wordt hij failliet verklaard.
Graag heel dringend advies.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb

Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter

BerichtGeplaatst: di 05 nov 2013 8:49    Onderwerp: Re: Ex werkt verkoop huis tegen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Saartje654 schreef:
Hij heeft haar toestemming nodig om het huis te koop te zetten,maar die weigert ze.Wat zeggen de wetten in zo een zaak?
Op grond van art 88 BW1, lid 6 kan hiervoor de rechter worden ingeschakeld.
Quote:
Zijn advocaat wil niets doen.
Een andere nemen.

Quote:
Zij betaalt zo af en toe een bedrag.Waardoor zij nog steeds mede-eigenaar is.
Of ze wel of niet wat betaalt, heeft terzake, althans m.i., geen betekenis.

BerichtGeplaatst: di 05 nov 2013 18:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vriend is al met zijn 7e advocaat in de weer en ook deze weigert weer om actie te ondernemen.

Met die laatste zin bedoel je dat hij zonder haar toestemming het huis te koop kan zetten?HIj woont er al 5 jaar zonder haar.
cvb

BerichtGeplaatst: di 05 nov 2013 19:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Saartje654 schreef:
Met die laatste zin bedoel je dat hij zonder haar toestemming het huis te koop kan zetten?HIj woont er al 5 jaar zonder haar.
Hij kan het huis strikt genomen wel te koop zetten, maar hij mag het zonder toestemming van mede-eigenaar niet verkopen. Wat zíj betaalt, staat daar los van.

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: di 05 nov 2013 20:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Saartje654 schreef:
Vriend is al met zijn 7e advocaat in de weer en ook deze weigert weer om actie te ondernemen.

Als zeven advocaten geen actie willen ondernemen, dan mag je verwachten dat daar een goede reden voor is. Welke argumenten gebruiken zij hiervoor?
Saartje654

BerichtGeplaatst: wo 06 nov 2013 18:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

{quote}
Als zeven advocaten geen actie willen ondernemen, dan mag je verwachten dat daar een goede reden voor is. Welke argumenten gebruiken zij hiervoor?[/quote]
Het schijnt dat zijn ex een advocaat heeft waar zijn advocaten erg bang voor zijn.Het is een wespennest en de meesten willen er hun handen niet aan vuil maken.
cvb

BerichtGeplaatst: do 07 nov 2013 7:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Saartje654 schreef:
Het is een wespennest...
De deken inschakelen?

BerichtGeplaatst: do 07 nov 2013 18:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
De deken inschakelen?

Is hij een paar jaar terug ook al geweest en kreeg vooral van de deken naar zijn hoofd geslingerd dat er niets leukers is om clientje te pesten...
Ik heb totaal geen ervaring met het rechtsysteem,maar als ik dit allemaal hoor van mijn vriend,denk ik echt dat er heel veel corrupt is.Misschien is het ongepast om dit op een rechtenforum te zeggen,maar het moet me wel van het hart.Daarom is hij ook wanhopig om deze situatie.Hij lijkt alleen maar tegengewerkt te worden.
Er zijn uitspraken van de rechter geweest en blijkbaar hoeven die niet nagekomen te worden,want ook politie doet verder niets als deze uitspraken door zijn ex genegeerd worden.
Jay Gatsby

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: do 07 nov 2013 18:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik heb totaal geen ervaring met het rechtsysteem,maar als ik dit allemaal hoor van mijn vriend,denk ik echt dat er heel veel corrupt is.Misschien is het ongepast om dit op een rechtenforum te zeggen,maar het moet me wel van het hart.

Je mag best kritisch zijn op het rechtssysteem, maar ik heb nog geen enkel concreet bezwaar gelezen.

Opmerkingen als 'cliëntje pesten' en het is een 'wespennest' zijn te vaag om iets mee te kunnen.

Op basis van de casus is het juridische antwoord dat je vriend met behulp van de rechter kan proberen om de hoogte van de alimentatie te wijzigen en vervangende toestemming voor de verkoop van het huis kan regelen. Blijkbaar zijn er voor zeven advocaten redenen om dit niet te doen. Echter wat die redenen zijn, deel je niet met ons. Het wordt zo erg moeilijk om er inhoudelijk op in te gaan.
Saartje654

BerichtGeplaatst: do 07 nov 2013 18:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jay Gatsby schreef:

Je mag best kritisch zijn op het rechtssysteem, maar ik heb nog geen enkel concreet bezwaar gelezen.

Opmerkingen als 'cliëntje pesten' en het is een 'wespennest' zijn te vaag om iets mee te kunnen.

Op basis van de casus is het juridische antwoord dat je vriend met behulp van de rechter kan proberen om de hoogte van de alimentatie te wijzigen en vervangende toestemming voor de verkoop van het huis kan regelen. Blijkbaar zijn er voor zeven advocaten redenen om dit niet te doen. Echter wat die redenen zijn, deel je niet met ons. Het wordt zo erg moeilijk om er inhoudelijk op in te gaan.

Snap ik.Het is lastig voor me om alles uit mijn vriend te trekken,maar ik zal hem specifieke vragen stellen over het hoe en waarom,zodat jij of jullie misschien een beter beeld krijgen.
Dus het belangrijkste is: waarom willen 7 advocaten geen procedures opstarten.?
Saartje654

BerichtGeplaatst: do 07 nov 2013 18:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jay Gatsby schreef:

Op basis van de casus is het juridische antwoord dat je vriend met behulp van de rechter kan proberen om de hoogte van de alimentatie te wijzigen en vervangende toestemming voor de verkoop van het huis kan regelen.

Is dit allemaal mogelijk zonder advocaten?
Stefb91

Leeftijd: 34
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUG

BerichtGeplaatst: za 09 nov 2013 21:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Saartje654 schreef:
Jay Gatsby schreef:

Op basis van de casus is het juridische antwoord dat je vriend met behulp van de rechter kan proberen om de hoogte van de alimentatie te wijzigen en vervangende toestemming voor de verkoop van het huis kan regelen.

Is dit allemaal mogelijk zonder advocaten?

Nee. Voor de rechtsgang is een advocaat een eis.

Je zou ook naar mediation of arbitrage kunnen kijken, maar daar moet de ex meewerken.

belangrijkste vraag is inderdaad: "waarom willen 7 advocaten geen procedure opstarten?"
Saartje654

BerichtGeplaatst: wo 20 nov 2013 10:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Stefb91 schreef:

belangrijkste vraag is inderdaad: "waarom willen 7 advocaten geen procedure opstarten?"

Ben erachter hoor: omdat hij geen geld heeft,laten de advocaten hem vallen.Terwijl als ze doorzetten hij een bedrag kan incasseren van zijn ex,omdat zij de omgangsregeling niet nakomt.Al meer dan 15 maanden niet.
Een advocaat van onvermogen gaat niet lukken,omdat hij blijkbaar een dusdanig hoog inkomen heeft dat die vlieger niet opgaat en dat terwijl hij 2 weken zonder geld moet doen.
Het waren uiteindelijk 6 advocaten.Waarvan er een een vriend was van de advocaat van zijn ex en die heeft ook letterlijk gezegd dat hij zijn vriendin niet ging aanvallen.En van die 6 was er ook een die te onervaren was in mijn vriends ogen.
Heeft iemand suggesties,please?Opgeven is voor mijn vriend geen optie.Ook na meer dan 5 jaar niet meer.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds