|
Auteur |
Bericht |
pascalr
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2010 17:40 Onderwerp: Evenementenvergunning van driedaags feest van buurman inzien |
|
|
Beste mensen, ik ben eigenaar van een hotel. Naast ons is een loods gelegen (van camping), die pal tegen ons aanligt. Nu wordt daar zo nu en dan een feest gegegeven. Nu wordt er binnenkort een feest gegeven (3 avonden), de organisatie/eigenaar heeft ons jaren geleden mondeling geloofd, op die datum geen feest te geven, omdat het in ons hotel erg druk is (overlast muziek). Het feest is jaarlijks terugkerend.
Nu geven ze dat feest toch, de gemeente zegt dat ze er niks tegen kunnen doen, omdat de camping een incidentele evenementenvergunning heeft waarop ze dat feest kunnen geven. Er hoeft dus geen vergunning aangevraagd te worden, maar meldingsplicht is voldoende.
Het is een feest van 3 dagen, alcohol (bier), live muziek, en +/- 500 bezoekers.
Is er een manier (standaard regels) van het rijk of de gemeente, om te bekijken of dat inderdaad zo is. Moet de gemeente die vergunning kunnen tonen aan ons? En moet de gemeente kunnen aantonen wat die regels zijn bij zo'n vergunning? Wat het lijkt mij sterk, dat je een meerdaags feest mag geven op een incidentele evenementenvergunning. Als het feest er is, is de politie ook op de hoogte van de vergunning van de gemeente? |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2010 17:46 Onderwerp: |
|
|
Ook met een geldige evenementenvergunning kan het houden van dat feest onrechtmatig zijn tegenover derden. Bijvoorbeeld als er een afspraak wordt geschonden dat er geen feesten gehouden zouden worden op die data. _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
pascalr
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2010 17:47 Onderwerp: |
|
|
Helaas, is dat niet zwart op wit gedaan (stom van ons), maar mondeling, dus moeilijk te bewijzen. |
|
|
|
 |
pascalr
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2010 17:50 Onderwerp: |
|
|
Tevens is het zo dat niet de camping het feest organiseert, maar een vereniging die niks met de camping te maken hebben.
Wie moeten wij aansprakelijk stellen voor de schade? De camping (die ons ook beloofd heeft, geen feesten te organiseren op die datum) of de vereniging? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22912
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2010 19:10 Onderwerp: |
|
|
Als het verhaal van die incidentele evenementenvergunning klopt, dan denk ik dat je de gemeente het best schriftelijk en gemotiveerd kunt verzoeken die vergunning in te trekken. Het zal niet helpen voor het komende feest, maar mogelijk wel voor latere feesten. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
harpy
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 93
|
Geplaatst: do 18 mrt 2010 11:15 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Als het verhaal van die incidentele evenementenvergunning klopt, dan denk ik dat je de gemeente het best schriftelijk en gemotiveerd kunt verzoeken die vergunning in te trekken. Het zal niet helpen voor het komende feest, maar mogelijk wel voor latere feesten. |
Klopt dit wel? Als de vergunning afgegeven is aan de camping, dan werkt die vergunning niet direct door op de vereniging die het feest geeft, zo lijkt mij.
Wel is natuurlijk de constructie denkbaar dat de camping opdracht geeft aan de vereniging en op die manier voldoet aan de vergunning.
Overigens is elke vergunning wel aan vereisten gebonden (geluidsoverlast mag, maar in mate etc.) oftewel: in de apv van je gemeente zal staan wat de geluidsoverlast mag zijn, bekijk dan of deze overtreden wordt. Er zullen meer van dit soort voorwaarden vermeld staan. |
|
|
|
 |
|