Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 07 mei 2024 7:33
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Europese Grondwet afgewezen, wat nu?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2005 11:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Behoorlijk ja, ik heb echt met gekromde tenen naar debatten zitten kijken als er weer eens argumenten over tafel gingen die nergens op sloegen... Ik heb ook regelmatig tegen de tv zitten praten Embarassed
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2005 13:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De BBC heeft een verhaal over How Britain first fell for Europe. Op 6 juni 1975 mochten de Britten bepalen of ze wel of niet in de Europese Economische Gemeenschap wilden blijven. Aan het begin van de campagne was 67% tegen, aan het eind 67% voor. Net als in Nederland werd de voor-compagne door het politieke midden gevoerd, en de tegen-campagne door uiterst links en rechts.

Het geeft in elk geval aan dat een goede campagne wel degelijk de publieke opinie kan doen kantelen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2005 14:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Ik heb ook regelmatig tegen de tv zitten praten Embarassed


Ik ook! Very Happy Maar dat heb ik wel vaker. Als ik iets echt hartgromdig onzin vind komen de 'ja, pfff's' en de 'ja, uhuh's' er als het ware vanzelf uit.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2005 20:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:

Ik ook! Very Happy Maar dat heb ik wel vaker. Als ik iets echt hartgromdig onzin vind komen de 'ja, pfff's' en de 'ja, uhuh's' er als het ware vanzelf uit.


Ik heb wel iets meer tegen de tv gezegd dan dat... Embarassed
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: zo 05 jun 2005 22:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat dan? Nou ben ik heel benieuwd! Very Happy
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2005 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Willen jullie aub de discussie over de EGW en de EU in tact laten en je geheimpjes via PB ofzo aan elkaar vertellen...? Wink
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2005 14:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een veel gehoorde reden om tegen de grondwet te stemmen was, dat men bang is de Nederlandse identiteit te verliezen.

Maar wat is de Nederlandse identiteit?

Door de eeuwen heen is Nederland altijd een opgelegd verbond van provincies geweest. Zo hebben de zuidelijke provincies zich altijd meer verwant gevoeld met België/Frankrijk dan met de noordelijke provincies. En er is ook een duidelijke verschil in mentaliteit tussen de randstedelijke provincies en de overige provincies.

Wie kan mij aangeven wat de Nederlandse identiteit is?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2005 14:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat de institutionele wijzigingen die plaats zouden vinden d.m.v. de EGW ook bij niet ratificatie van de EGW doorgevoerd zullen worden, d.m.v. verdragen of verdragswijzigingen die niet de naam Grondwet dragen...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2005 14:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Duch: Nou ja, gewoon 'sukkel', 'dombo', 'wat een slecht argument!!', 'Dat is niet waar!!' en dat soort dingen Laughing
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 06 jun 2005 23:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
@ Duch: Nou ja, gewoon 'sukkel', 'dombo', 'wat een slecht argument!!', 'Dat is niet waar!!' en dat soort dingen Laughing

Stijfburgerlijke Harry Potter!!!!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: di 07 jun 2005 15:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bijf aub on topic
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
sailing_bert




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2005 23:46    Onderwerp: mogelijkheden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft niemand anders nou ook het idee dat ze alsnog gaan proberen dat grondwettelijk verdrag er door te krijgen. Dat is namelijk wat ik denk dat ze mee bezig zijn, op de korte termijn de schade beperken en zodra ze de kans zien alsnog invoeren. Mij lijkt het top want want ik ben zeer zeker voor dit verdrag. De toch wel wat kort door de bocht genomen argumenten dat het te snel gaat en dat we veel lage lonen arbeiders hier krijgen en dat de euro toch ook niets is en dat we onze nationaliteit verliezen zijn wel leuk maar als je goed nadenkt kloppen ze niet. Over 2 1/2 jaar dus alsnog invoeren. Lijkt mij top!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 09 jun 2005 0:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hooguit losse brokken. Gevaar is wel dat ze dan net de meest omstreden stukjes gaan doorvoeren, zoals stemverhoudingen. Het gaat een voordeel worden dat het afgekeurde verdrag een Grondwet is genoemd, want dat geeft een mooi excuus om voor een 'gewone' verdragsaanpassing geen referendum te houden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 09 jun 2005 7:26    Onderwerp: Re: mogelijkheden Reageer met quote Naar onder Naar boven

sailing_bert schreef:
Heeft niemand anders nou ook het idee dat ze alsnog gaan proberen dat grondwettelijk verdrag er door te krijgen...


'Tuurlijk! Balkenende is niet voor niks opeens zo hard aan het ijveren voor een lagere bijdrage, wellicht dat daar dan nog weer een nieuw referendum op volgt... En anders zullen ze inderdaad in gewone verdragen de institutionele aanpassingen alsnog doorvoeren... en inderdaad, er kraait geen haan naar aanpassingen dmv gewone verdragen... de burgers zijn zo simpel... Very Happy
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: do 09 jun 2005 23:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

...Of over een jaar of drie wordt er gewoon een 'nieuwe' grondwet ( met een paar hele lichte aanpassingen ) ingevoerd, en daar wordt dus géén referendum meer over gehouden want dat durven Frankrijk en Nederland zeker niet meer aan, en komt die Grondwet er uiteindelijk natuurlijk toch, zij het met een lichte vertraging. Niet dat ik er op tegen ben, want ik was een voor-stemmer, maar zo gaat het denk ik wel.

Wat ik zo vreemd vind is dat iedereen het de hele tijd heeft over de slechte campagne die gevoerd is, maar men wil dan dus zeggen dat als er een goede ja-campagne was gevoerd, men dan wel voor zou stemmen??! Dat slaat toch nergens op, als je tegen bepaalde punten in de EGW bent dan blijf je dat toch ookal is de ja-campagne fantastisch. En als je voor bent dan ben je voor, ookal zegt Donner dat er oorlog komt en ik vind dat nergens op slaan dan ben ik nog steeds voor.
En dan helemaal zielig dat België kritiek gaat leveren en gaat beweren dat zij de kiezers zeker voor hadden laten stemmen want ik heb uit verschillende bronnen vernomen dat België ook zeer waarschijnlijk tegen had gestemd ( o.a. door het Franse deel, dat waarschijnlijk met een groot percentage tegen had gestemd).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds