|
Auteur |
Bericht |
caromu
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 09 aug 2008 19:28 Onderwerp: Erfrecht en inboedel |
|
|
Hallo,
Ik zit met een probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mijn moeder is enige jaren geleden overleden. Mijn vader had sinds 1,5 jaar een nieuwe vriendin. Helaas is hij inmiddels ook overleden. Hij had voor zijn overlijden net zijn huis verkocht. Dus zijn inboedel stond bij haar opgeslagen. Hij heeft maar 4 weken bij haar gewoond, maar stond op mijn adres ingeschreven.
Nu ben ik vandaag om zijn spullen geweest in overleg met zijn vriendin. Maar die weigert mij enkele persoonlijke bezittingen van mijn vader mee te geven. O.a. zijn horloge, videocamer en laptop.
Wat kan ik hier nu aan doen? Een advocaat inschakelen? Ik kan op foto's aantonen dat de spullen van mijn vader zijn. Ik hoop dat ik het nog krijg, want het heeft voor mij emotionele waarde.......
Alvast bedankt.
Caromu |
|
|
|
 |
MarijnP
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 321
|
Geplaatst: za 09 aug 2008 19:37 Onderwerp: |
|
|
Waarom weigert de vriendin de spullen af te staan? Ontkent ze dat het om spullen van je vader gaat? |
|
|
|
 |
caromu
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 09 aug 2008 19:44 Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet waarom ze het weigert om te geven. Ik denk dat ze mij wilt dwarsbomen.
Ze geeft toe dat de spullen in haar bezit zijn en van mijn vader zijn. Alleen wil ze het nu nog niet aan mij geven. Maar de reden weet ik niet. |
|
|
|
 |
|