|
Auteur |
Bericht |
joost!!
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 21:33 Onderwerp: Eis 1200,-euro boete voor 1klap |
|
|
Hallo,
Een tijd geleden had een kennis van mij iemand 1 klap gegeven.
Ik zal even in het kort vertellen wat er was gebeurt:
Kennis loopt met vriend over straat ze komen een persoon (het slachttoffer) tegen
slachttoffer zegt tegen mijn kennis "wat kijk te nou"
hierop reageert mijn kennis met "wat denkt je nou"
hierna lopen ze naar elkaar toe en zegt het slachtoffer "ja ik ken jou wel jij ben dat sukkeltje jij bent niks"
Hierop geeft mijn kennis hem 1klap en gaat het slachttoffer Knock out.
(de dag naar het gebeuren kwam de vriend het slachtoffer tegen. Toen zei het slachttoffer wacht maar binnenkort zijn jullie kapot
hierop reageerde de vriend met denk je nou echt dat ik bang voor jou ben?)
Naar aanleiding van dit heeft het slachttoffer aangifte van zware mishandeling gedaan.
En nu is aankomende woensdag de rechtzaak.
Afgelopen week heeft mijn kennis een brief thuisgekregen van justitie waarin stond dat de slachttoffer een boete van 1200 euro eist!!!
Mijn vraag is is het nu echt mogelijk dat mijn kennis die boete moet gaan betalen?
Groeten Joost |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 22:17 Onderwerp: |
|
|
Het slachtoffer eist geen boete, maar een schadevergoeding. Of 1200 euro terecht is weet ik niet, hangt af van het letsel dat hij heeft opgelopen. Ik neem aan dat hij zich in de strafzaak heeft gevoegd, zodat de rechter zal bepalen of de claim wordt toegewezen.
Daarnaast zal de rechter bepalen welke boete of straf je vriend krijgt. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 10 jan 2010 23:11 Onderwerp: |
|
|
Zoals Bona zegt: het gaat waarschijnlijk om een 'vordering benadeelde partij' en ook al is het 'één klap' geweest, dan is het in ieder geval een strafbaar feit en loopt je kennis serieus risico veroordeeld te worden tot betaling van een bedrag aan de tegenpartij.
Als kennis nog geen advocaat ingeschakeld heeft, lijkt me dat raadzaam dat toch te doen. |
|
|
|
 |
|