Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
tentamens op i...
Volkshuisevest...
Best Name Badg...
incasso proced...
Uwv, zw en bet...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu za 16 aug 2025 22:44
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Einde arbeidsovereenkomst
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Redhiney

Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 22 nov 2007 20:23    Onderwerp: Einde arbeidsovereenkomst Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,
Ik lig op dit moment behoorlijk overhoop met mijn werkgever.
Hij heeft aangegeven het arbeidscontract van 12 maanden niet te verlengen, op zich is dat zijn goed recht, hij heeft dat tijdig gedaan, 3 maanden voor einde datum. Het contract verloopt op 21 december.
Nu is het zo dat ik meer dan sterk het gevoel heb dat er heel andere redenen spelen dan hij aangeeft, waarop hij het contract beëindigt.
Sterker nog: hij is de zaak dusdanig aan het traineren dat hij het liefste heeft dat ik direct wegga. Zelf denk ik dat het komt doordat ik erg veel weet van het reilen en zeilen intern, omdat ik hoofd bedrijfsburo ben.
Ik denk bijvoorbeeld aan het korten van vermeende teveel opgenomen uren op het salaris (terwijl ik een overschot heb), op dit moment ben ik met koorts/infectie thuis en wil hij het liefste dat ik toch kom werken, hij gelooft niet dat ik ziek ben of het interesseert hem geen lor en gaat het bedrijfsbelang voor alles bij hem; hij probeert mij onder druk te zetten met brieven en emails met nogal intimiderende lading.
Wat kan hij überhaupt extra dan afwachten tot het contract echt eindigt?
Wie heeft daar ervaring mee?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M

Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: do 22 nov 2007 21:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij kan je ook gewoon betaald thuis laten zitten. Hij is verplicht om je te betalen tot het einde van je contract, maar hij kan ook gewoon tegen je zeggen dat thuis kunt blijven en niet meer hoeft te komen.

Op zich moet je dan wel opletten, want als je daarin mee gaat kan het als werkweigering gezien worden, dus je moet altijd voor de formaliteit protesteren en aangeven dat je ten alle tijden bereid bent om te blijven werken.

Als jij bewijs hebt dat je die uren daadwerkelijk hebt, dan zou ik daar toch tegenin gaan en hem zeggen dat je niet van plan bent om je te laten korten in die uren. Wat kan hij tenslotte doen, je ontslaan? Dat is veel te duur, hij laat hoe dan ook gewoon het contract aflopen. Maar goed, als hij je overschot aan uren niet betaalt uiteindelijk, ook niet na hem aan te manen, dan zul je toch via de rechter moeten gaan. En dan heb je bewijs nodig.....

Beterschap!
Redhiney

Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2007 23:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgende probleem:
de werkgever heeft eigenmachtig uren bij mij ingehouden over de maand november. Zijn argumentatie: van een aantal weken hebben ze geen urenverantwoording terug kunnen vinden, dus wordt in het verlengde van het dispuut wat gaande is, de restant uren (die ineens negatief zijn door deze actie) die ik heb over 2007 doodleuk van het salaris afgehouden.
Als ik mij niet vergis is dit zelfs wettelijk verboden? (echte saldo is sterk positief, bovendien heb ik over de onterecht ingehouden uren nooit verlofaanvragen ingediend, dus volgens mij moeten ze dan altijd de contract-uren uitbetalen).
Sterker nog: de uren over de weken waar we het hier over hebben zijn destijds weggevallen door problemen in de server waar die urenverantwoordingen draaien. Er zijn geen backups.
Wat moet ik hiermee? Wie geeft eerstelijns raad? Kan ik beslag laten leggen door een deurwaarder in dit geval?
Ik heb ze een antwoord gegeven dat ik 1 december alles rechtgezet wil hebben.
Ik denk er sterk aan sowieso naar een advocaat te stappen en direct juridische stappen tegen ze te ondernemen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds