|
|
| Auteur |
Bericht |
SHEILTJ
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 15 mrt 2010 23:42 Onderwerp: Einde arbeidsovereenkomst in proeftijd |
|
|
Hopelijk kan iemand mij voorzien van een nuttig antwoord.
Een tijdje geleden heb ik een contract getekend voor bepaalde tijd. ( 6 mdn. )
Hierbij zat een maand proeftijd bij, standaard.
Dit staat ook in mijn contract vermeld.
Nu kreeg ik net voor het einde van deze proeftijd te horen dat ik niet meer terug hoefde te komen.
Dit werd mij mondeling mede gedeeld en er werd mij niet gevraagd iets te ondertekenen.
Ook mijn brievenbus bleef leeg, op mijn salarisstrook na.
Wat houdt dit in?
Ik ga er vanuit dat ik iets heb moeten tekenen, omdat nu beide partijen niet aan kan tonen dat ik ontslagen ben.
Heb ik dit goed? |
|
|
|
|
 |
Gucci
Leeftijd: 60 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 16 mrt 2010 0:26 Onderwerp: |
|
|
Opzegging tijdens de proeftijd kan doorgaans op ieder moment plaatsvinden. Dan wordt de arbeidsovereenkomst bijvoorbeeld meteen (op de minuut) beëindigd, waarvoor een mondelinge verklaring voldoende kan zijn. Voor alle zekerheid wordt een opzegging met een aangetekende brief bevestigd.
Gucci |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: di 16 mrt 2010 0:48 Onderwerp: |
|
|
Je werkgever kan vermoedelijk wel op één of andere manier bewijzen dat hij mondeling de arbeidsovereenkomst heeft opgezegd. Bijvoorbeeld met behulp van getuigen, aan de hand van een e-mail, of door te wijzen op jouw vraag in dit forum.
(Wellicht wil je je naam en andere persoonsgegevens uit je profiel halen. Vul maar wat leuks in.) _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
SHEILTJ
|
Geplaatst: di 16 mrt 2010 1:07 Onderwerp: |
|
|
Dat was heel slim. Heb ik gelijk ff gedaan.
Enkel wordt het toch hun woord tegen het mijne met een mondelinge mededeling?
Ze hebben geen email niks. |
|
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22916
|
Geplaatst: di 16 mrt 2010 2:02 Onderwerp: |
|
|
Het is inderdaad niet erg handig om dit slechts mondeling te doen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 16 mrt 2010 8:56 Onderwerp: Re: Einde arbeidsovereenkomst in proeftijd |
|
|
| SHEILTJ schreef: | Ik ga er vanuit dat ik iets heb moeten tekenen, omdat nu beide partijen niet aan kan tonen dat ik ontslagen ben.
Heb ik dit goed? |
Nee. Het einde hoeft niet per se schriftelijk vastgelegd te worden. Uit de door u ontvangen loonstrook blijkt echter al dat het dienstverband geëindigd is, als daarop een 'datum uit dienst' staat.
De werkgever is wel, desgevraagd, gehouden te bevestigen dat het dienstverband beëindigd is. |
|
|
|
|
 |
SHEILTJ
|
Geplaatst: di 16 mrt 2010 13:02 Onderwerp: Re: Einde arbeidsovereenkomst in proeftijd |
|
|
| StevenK schreef: | | SHEILTJ schreef: | Ik ga er vanuit dat ik iets heb moeten tekenen, omdat nu beide partijen niet aan kan tonen dat ik ontslagen ben.
Heb ik dit goed? |
Nee. Het einde hoeft niet per se schriftelijk vastgelegd te worden. Uit de door u ontvangen loonstrook blijkt echter al dat het dienstverband geëindigd is, als daarop een 'datum uit dienst' staat.
De werkgever is wel, desgevraagd, gehouden te bevestigen dat het dienstverband beëindigd is. |
Als hij dat moet bevestigen dan voldoet een "datum uit dienst" op een loonstrook toch niet?
Ik ben in de veronderstelling dat ik hier schriftelijk bericht van moet ontvangen. Zodat we beide, maar vooral hij, aan kan tonen dat ik er niet meer werkzaam ben. |
|
|
|
|
 |
harpy
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUN Studieomgeving (MA): RUN Berichten: 93
|
Geplaatst: di 16 mrt 2010 13:07 Onderwerp: |
|
|
| Nee, een ontslag in de proef periode kan ook mondeling. Sterk is het niet natuurlijk, maar het is wel toegestaan. |
|
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: di 16 mrt 2010 13:14 Onderwerp: Re: Einde arbeidsovereenkomst in proeftijd |
|
|
| SHEILTJ schreef: | | StevenK schreef: | | SHEILTJ schreef: | Ik ga er vanuit dat ik iets heb moeten tekenen, omdat nu beide partijen niet aan kan tonen dat ik ontslagen ben.
Heb ik dit goed? |
Als hij dat moet bevestigen dan voldoet een "datum uit dienst" op een loonstrook toch niet?
|
Als u om die bevestiging vraagt, dan zal daar een briefje aan gewaagd mogen worden door de werkgever.
| Quote: |
Ik ben in de veronderstelling dat ik hier schriftelijk bericht van moet ontvangen. Zodat we beide, maar vooral hij, aan kan tonen dat ik er niet meer werkzaam ben. |
Maar die veronderstelling is niet juist. U werkt daar niet meer, waarom zou de werkgever dan eigenhandig verdere actie moeten ondernemen om dat aan te tonen?
Dit is pas anders wanneer u de werkgever bericht dat u nog steeds beschikbaar bent om op eerste afroep uw werkzaamheden te verrichten. |
|
|
|
|
 |
|
|