|
Auteur |
Bericht |
erikje
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 29 apr 2010 10:11 Onderwerp: Eigen onderneming / Jaar buitenland |
|
|
Momenteel heb ik een eigen onderneming waarvoor ik elk kwartaal BTW aangifte doe. Nu wil ik graag een jaar gaan reizen in het buitenland, maar wel de onderneming in Nederland aanhouden en tijdens mijn afwezigheid zullen er waarschijnlijk 0 aangiftes worden gedaan.
Moet het vertrek naar het buitenland worden doorgegeven bij de belastingdienst? |
|
|
|
 |
RV
Leeftijd: 49 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: ma 03 mei 2010 10:18 Onderwerp: Re: Eigen onderneming / Jaar buitenland |
|
|
erikje schreef: | Momenteel heb ik een eigen onderneming waarvoor ik elk kwartaal BTW aangifte doe. Nu wil ik graag een jaar gaan reizen in het buitenland, maar wel de onderneming in Nederland aanhouden en tijdens mijn afwezigheid zullen er waarschijnlijk 0 aangiftes worden gedaan.
Moet het vertrek naar het buitenland worden doorgegeven bij de belastingdienst? |
Als de onderneming in Nederland wordt aangehouden, dan zul je (nihil-)aangiftes moeten blijven indienen (is ook vanuit het buitenland simpel via internet). Dat verandert niet door aan te geven dat je een jaar naar het buitenland gaat. |
|
|
|
 |
|