|
Auteur |
Bericht |
Perine
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 11 okt 2005 22:50 Onderwerp: Eigen bedrijf: partner spoorloos verdwenen |
|
|
Samen met een toenmalige collega ben ik een eigen bedrijf gestart.
Destijds hebben wij 2 auto´s geleast, welke na vijf jaar ons eigendom zouden zijn.
Deze partner is sinds maart spoorloos verdwenen, uiteraard met auto.
Maandelijks ben ik tot op heden gebonden aan de aflossing van dit voertuig. Betrokkene blijkt inmiddels geemigreerd te zijn. Buiten alle andere kosten die ik tot op heden voor hem betaal, te denken aan bv een arbeidsongeschiktheidsverzekering, is deze auto mijn grootste kostenpost. Het bedrijf bestaat niet meer. Onder een andere naam ben ik alleen verder gegaan. De auto blijk ik niet als vermist op te kunnen geven, gezien het feit wij samen eigenaar zijn. Is er juridisch gezien een mogelijkeid om van dit leasecontract af te komen, danwel te wijzigen? |
|
|
|
 |
Suijkerbuijk
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR
|
Geplaatst: wo 12 okt 2005 9:16 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Is er juridisch gezien een mogelijkeid om van dit leasecontract af te komen |
Als een beeindiging of ontbinding van de overeenkomst al mogelijk is, dan gaat dat altijd gepaard met een verplichting de auto te retourneren, en dat is als de auto is verdwenen niet mogelijk.
Quote: | danwel te wijzigen? |
Zodat het leasecontract alleen op zijn naam komt te staan? Alleen als de leasemaatschappij daarmee akkoord gaat, en wanneer ze er achter komen dat je ex-partner geen bekende woon- of verblijfplaats heeft, is de kans niet groot dat ze daaraan meewerken.
Wat voor rechtsvorm had jullie bedrijf? Hoelang bestond dit al? _________________ That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know. |
|
|
|
 |
StevenK Moderator
Leeftijd: 52 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: wo 12 okt 2005 11:13 Onderwerp: |
|
|
Aangezien je niet van een BV rept ga ik er vanuit dat er sprake is van een VOF.
Beide vennoten zijn in beginsel richting de schuldeisers van de VOF volledig aansprakelijk en het staat de schuldeisers vrij verhaal te zoeken op het 'makkelijkste' slachtoffer.
Het resultaat daarvan is dat dat 'slachtoffer' een vordering krijgt op de andere vennoot.
Je zult dus moeten uitzoeken waar de vennoot zich bevindt en dan via juridische weg (denk conservatoir beslag + bodemprocedure) moeten proberen je vordering veilig te stellen. |
|
|
|
 |
|