|
Auteur |
Bericht |
CCKP
Leeftijd: 51 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 12 feb 2008 14:46 Onderwerp: Eerste Huwelijk nooit geregistreerd... |
|
|
Ik ben jaren terug in Las Vegas getrouwd met een Oostenrijker en ook in Oostenrijk woonachtig. Dit huwelijk heb ik nooit in Nederland laten registreren, de scheiding was echter in Oostenrijk.
Nu ik van plan ben te gaan trouwen in Oostenrijk met een Oostenrijker, duikt natuurlijk de vraag op, ben ik nu volgens de Nederlandse wetgeving ooit getrouwd geweest of niet? Ik heb wel ooit 3 maanden een paspoort gehad met dubbele naam toendertijd, maar weet niet of ik daardoor ook voor de Nederlandse wet een geregistreerd huwelijk had. |
|
|
|
 |
tikSimone
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): EUR Studieomgeving (MA): EUR Berichten: 12147
|
Geplaatst: di 12 feb 2008 18:25 Onderwerp: |
|
|
Heeft men je destijds niet gevraagd naar de reden van die dubbele naam? En een bewijs dat je voortaan inderdaad zo heette? k denk dat op grond van je mededeling aan de gemeente wel een registratie heeft plaatsgevonden, maar om het zeker te weten zou je het gewoon kunnen navragen en dan meteen de echtscheiding melden.
Waarom is het voor jou van belang, dan? _________________ Nait soez'n, moar doun! |
|
|
|
 |
CCKP
|
Geplaatst: do 14 feb 2008 23:13 Onderwerp: |
|
|
nee, daar heeft de ambassade nooit naar gevraagd, maar ik weet dus niet waar ik kan ontdekken OF en aan WELK register de ambassade eventueel gegevens heeft doorgegeven.
In principe zou ik het i.v.m. mijn ex (moorddreigingen e.d.) liever zien, dat ik voor de wet nooit getrouwd ben geweest. |
|
|
|
 |
LeChat
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 797
|
Geplaatst: vr 15 feb 2008 1:57 Onderwerp: |
|
|
Quote: | Registratie in Nederland van het buitenlandse huwelijk
Pas na legalisatie van de huwelijksakte kan een buitenlands huwelijk in Nederland worden ingeschreven. Registratie van het huwelijk in de Gemeentelijke basisadministratie (gba) is verplicht indien u in Nederland woont.
Het is sterk aan te raden de buitenlandse huwelijksakte ook te laten inschrijven in het huwelijksregister van de gemeente Den Haag, afdeling Landelijke Taken. Daarvoor hoeft u niet in Nederland te wonen. Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met de gemeente Den Haag, afdeling Landelijke Taken, telefoon: +31 70 353 28 13 / 31 45 (tussen 08.00 en 16.00 uur Nederlandse tijd). Voor meer informatie kunt u ook terecht op de website van de gemeente Den Haag: www.denhaag.nl (klik op Digitaal Loket - Leven, reizen en papieren - Meer - Buitenlandse akten). Voorts kunt u ook een brochure opvragen over registratie van buitenlandse akten in de gemeente Den Haag. |
Bron _________________ Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen. |
|
|
|
 |
CCKP
|
Geplaatst: vr 15 feb 2008 9:32 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor die informatie, aangezien ik dat nooit heb gedaan, zou ik er dus vanuit kunnen gaan, dat ik daadwerkelijk nooit getrouwd ben geweest voor de Nederlandse wetgeving? |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: vr 15 feb 2008 17:59 Onderwerp: |
|
|
Ik denk niet dat je echt kunt stellen dat je nooit getrouwd bent geweest voor de Nederlandse wetgeving. Een getrouwd buitenlands echtpaar dat een tijdje in Nederland verblijft lijkt mij voor de Nederlandse wet gewoon getrouwd, ook al is het huwelijk hier niet ingeschreven. Maar als jouw huwelijk niet geregistreerd staat en je volgens het Oostenrijkse recht gescheiden bent, dan ben je nu waarschijnlijk ook volgens het Nederlandse recht niet meer getrouwd. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|