|
Auteur |
Bericht |
Juicylips
Leeftijd: 35 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UM
|
Geplaatst: di 17 mei 2011 13:29 Onderwerp: Eenvoudige belediging, rechtsvergelijkend |
|
|
Hallo allemaal,
Is er hier misschien iemand die het een en ander weet (of waar ik dit eventueel zou kunenn vinden) over hoe belediging in Engeland is vormgegeven in het strafrecht? Ik vind er namlijk nauwelijks informatie over en heb het dringend nodig voor een opdracht. |
|
|
|
 |
Ronald78
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 796
|
Geplaatst: di 17 mei 2011 17:06 Onderwerp: |
|
|
Engels strafrecht is niet één wet, maar opgebouwd uit verschillende, losse wetten. Op meerdere plaatsen wordt onder diverse omstandigheden ingegaan op belediging. Die zul je dus na moeten gaan.
Dit is daar wellicht een aardig startpunt voor. _________________ Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. |
|
|
|
 |
Thessa
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 92
|
Geplaatst: vr 27 mei 2011 21:45 Onderwerp: |
|
|
Het rechtssysteem daar is ook heel anders. Uitspraken van rechters zijn er nog belangrijker dan hier.
Misschien dat iemand een databank voor je weet waarin je uitspraken kunt zoeken. Misschien gewoon brutaal zijn en instanties Engeland mailen met je vraag. |
|
|
|
 |
|