Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
verkiezingsbed...
verkiezingsbed...
Briefadres bij...
Balancing Inte...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 16 mei 2025 6:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Eenmanszaak dagvaarden
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dirkmans

Leeftijd: 70
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): HvU

BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 17:19    Onderwerp: Eenmanszaak dagvaarden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Op dit moment ben ik bezig met een dagvaarding i.v.m. non-betaling voor een eenmanszaak, maar kom er even niet uit.

De eenmanszaak wordt gedreven door 1 persoon, welke niet woonachtig is op hetzelfde adres waarop de eenmanszaak is gevestigd.

Het factuur staat op adres van de eenmanszaak, op persoonlijke naam.

Dien ik nu op adres en naam van de eenmanszaak te dagvaarden op adres waar de zaak is gevestigd of kan ik dagvaarden op het adres waar schuldenaar woonachtig is, op persoonlijke naam?

In geval van de eenmanszaak, hoe dien ik dat te verwoorden, ik neem aan dat ik immers de eenmanszaak zelf niet kan dagvaarden nu dat geen rechtspersoon is.

Wat ik tot nu toe heb, maar over juistheid twijfel:
Code:

GEDAGVAARD:

NAAM, geboren GEBOORTEDATUM, wonende te POSTCODE + WOONPLAATS, aan het adres ADRES, handelend onder de naam: BEDRIJFSNAAM, kantoorhoudende te POSTCODE + WOONPLAATS, aan het adres ADRES, aan laatstgemeld adres mijn exploot doende en een afschrift hiervan latende aan als sub ... vermeld:

A.

B. Voormeld adres in gesloten envelop met daarop de vermeldingen zoals die staan voorgeschreven in de Wet omdat ik aldaar niemand aantrof aan wie rechtsgeldig afschrift kon worden gelaten;

Bij voorbaat dank!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Maddox

Leeftijd: 42
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 18:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou het zo doen:

Quote:
NAAM PRIVEPERSOON, geboren op DATUM te GEBOORTEPLAATS, eigenaar van NAAM EENMANSZAAK, handelende te (POSTCODE) PLAATS aan de/het ADRES,

Jouw client handelt met de eenmanszaak, niet met de privepersoon. Overigens kun je bij de KVK een uitreksel krijgen met de juiste adresgegevens, dit kost enkele euro's. Voor het uitbrengen van een dagvaarding is dat aan te raden.

Als je in de zaak als gemachtigde wil optreden is het ook aanbevelenswaardig om dit in de dagvaarding te zetten.
MSN messenger
dirkmans

BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 19:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maddox schreef:

Jouw client handelt met de eenmanszaak, niet met de privepersoon. Overigens kun je bij de KVK een uitreksel krijgen met de juiste adresgegevens, dit kost enkele euro's. Voor het uitbrengen van een dagvaarding is dat aan te raden.

Als je in de zaak als gemachtigde wil optreden is het ook aanbevelenswaardig om dit in de dagvaarding te zetten.

Dank je voor de reactie. Jou zin lijkt me beter als wat ik heb maar moet het adres als privé persoon er niet bij vermeld worden?

Ik heb bij de Kamer van Koophandel een uittreksel opgevraagd en daar heb ik het privé adres vandaan.

In deze zaak ben ik eiser en ga zelf de procedure voeren, bij wijze van test-proces om de langzaam werkende incassobureau's te ontwijken. De gerechtsdeurwaarder wordt alleen ingezet voor de ambtelijke taken.
Maddox

Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): RUN

BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 19:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alleen het adres van de eenmanszaak is voldoende, zie artikel 14.

http://mijnwetten.nl/burgerlijk-wetboek-boek-1/boek1/titel3
MSN messenger
dirkmans

BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 19:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Super! Dank je wel, ik was niet op de hoogte van dat artikel.
blackdiamond

Studieomgeving (BA): OU

BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012 20:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@dirkmans: jouw/uw voorbeeld lijkt verdacht veel op exploten van LAVG Gerechtsdeurwaarders te Groningen. Als je een eenmanszaak wilt dagvaarden dan moet je het op de volgende manier doen. Stel, de eenmanszaak het Piet Telecom en de eigenaar is Piet Jansen. Hij woont in Haarlem, Haarlemmerstraat 20, en het zaakadres is Haarlemmerplein 10 in Nieuw Vennep.

Zo wordt dan de kop van "gedagvaard"

GEDAGVAARD:

PIET JANSEN, handelend onder de naam Piet Telecom, wonende te Haarlem aan de Haarlemmerstraat 20, zaakdoende te Nieuw-Vennep, gemeente Haarlemmermeer, aan het Haarlemmerplein 10, aldaar aan dat laatstgemeld zaakadres ex art. 1:14 BW mijn exploot doende en afschrift hiervan latende aan:

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groeten
(iemand uit de deurwaarderspraktijk)

Laatst aangepast door blackdiamond op wo 10 okt 2012 20:09, in totaal 1 keer bewerkt
Verstuur e-mail
blackdiamond

BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012 20:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maddox schreef:
Ik zou het zo doen:

.

De deurwaarder die de dagvaarding betekent, zal veelal bij het handelsregister informeren. Gaat vanzelf dus.
Verstuur e-mail
Guthman

Leeftijd: 33
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

BerichtGeplaatst: do 11 okt 2012 12:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De deurwaarder zal doorgaans wel meer informatiekosten in rekening brengen dan de €2,50 die een KvK-uittreksel je zelf zou kosten.
blackdiamond

BerichtGeplaatst: do 11 okt 2012 18:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Guthman schreef:
De deurwaarder zal doorgaans wel meer informatiekosten in rekening brengen dan de €2,50 die een KvK-uittreksel je zelf zou kosten.

Maar dat is niet de bedoeling.
Verstuur e-mail
dirkmans

BerichtGeplaatst: za 13 okt 2012 17:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

blackdiamond schreef:
@dirkmans: jouw/uw voorbeeld lijkt verdacht veel op exploten van LAVG Gerechtsdeurwaarders te Groningen. Als je een eenmanszaak wilt dagvaarden dan moet je het op de volgende manier doen. Stel, de eenmanszaak het Piet Telecom en de eigenaar is Piet Jansen. Hij woont in Haarlem, Haarlemmerstraat 20, en het zaakadres is Haarlemmerplein 10 in Nieuw Vennep.

Zo wordt dan de kop van "gedagvaard"

GEDAGVAARD:

PIET JANSEN, handelend onder de naam Piet Telecom, wonende te Haarlem aan de Haarlemmerstraat 20, zaakdoende te Nieuw-Vennep, gemeente Haarlemmermeer, aan het Haarlemmerplein 10, aldaar aan dat laatstgemeld zaakadres ex art. 1:14 BW mijn exploot doende en afschrift hiervan latende aan:

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groeten
(iemand uit de deurwaarderspraktijk)

Bedankt. Heb ik zeker wat aan. Heb het overigens niet bij LAVG vandaan Wink

Uiteindelijk heeft de deurwaarder aangepast naar:

[naam gedaagde], [geboren], handelende onder de naam [bedrijfsnaam eenmanszaak], wonende [plaats + adres eenmanszaak]

GDW heeft inderdaad 9,24 ex. BTW voor KVK in rekening gebracht.

Van de week kreeg ik het originele exploot binnen, ga hem maandag of dinsdag versturen naar de rechtbank, met begeleidend schrijven om mij op de hoogte te houden.

Ik vind het erg vervelend dat dit nog steeds per post moet, nu PostNL er een zooitje van maakt met de post. Is helaas niet anders en fingers crossed dat het aankomt!
Throne

Sterrenbeeld: Leeuw

BerichtGeplaatst: zo 28 okt 2012 14:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hieruit moet ik vernemen dat jij ze niet verstuurd per aangetekende brief?
DENNIS79

Leeftijd: 45
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: ma 29 okt 2012 11:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dirkmans schreef:
GDW heeft inderdaad 9,24 ex. BTW voor KVK in rekening gebracht.

Een officieel gewaarmerkt uittreksel kost digitaal € 7,50 en op papier € 11,00 exclusief BTW.

Quote:
Van de week kreeg ik het originele exploot binnen, ga hem maandag of dinsdag versturen naar de rechtbank, met begeleidend schrijven om mij op de hoogte te houden.

Ik vind het erg vervelend dat dit nog steeds per post moet, nu PostNL er een zooitje van maakt met de post. Is helaas niet anders en fingers crossed dat het aankomt!

Je kunt een en ander ook persoonlijk langs brengen bij de griffie, krijg je ook nog een ontvangstbewijs als je er vriendelijk om vraagt.

Leeftijd: 36
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UM

BerichtGeplaatst: di 30 okt 2012 11:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik breng een dagvaarding ook altijd persoonlijk bij de griffie. De post is erg onbetrouwbaar heden ten dage.
blackdiamond

BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2012 8:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ArieKanarie schreef:
Ik breng een dagvaarding ook altijd persoonlijk bij de griffie. De post is erg onbetrouwbaar heden ten dage.

Wij versturen alles per post (gaat in dozen), nog nooit iets mee gebeurd.....maar binnenkort is het per post versturen van dagvaardingen naar de grifife toch afgelopen: i.v.m. electronisch indienen van dagvaardingen.
Verstuur e-mail
dirkmans

BerichtGeplaatst: za 10 nov 2012 16:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

blackdiamond schreef:
ArieKanarie schreef:

Wij versturen alles per post (gaat in dozen), nog nooit iets mee gebeurd.....maar binnenkort is het per post versturen van dagvaardingen naar de grifife toch afgelopen: i.v.m. electronisch indienen van dagvaardingen.

Klopt, wel als de deurwaarder aanbrengt. Maar als ik als eiser zelf aanbreng, geldt dat besluit helaas niet.

Zit eraan te denken om dagvaardingen maar per koerier te versturen, DPD verzekerd standaard tot 500 euro, maar of de rechtbanken het er mee eens zijn is een tweede natuurlijk, want PostNL heeft het monopolie op postbussen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds