|
Auteur |
Bericht |
Marsgh83
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: do 19 jan 2012 17:49 Onderwerp: Een vriend in nood! |
|
|
Ik heb dus een kameraad die bij een werkgever werkt die om een Verklaring omtrent het gedrag vraagt, nu is het geval dat deze vriend tijdelijk dakloos is wegens omstandigheden. Hij woont tijdelijk bij mij in. Maar om een V.o.g te krijgen heeft hij een adres nodig, nu is het geval dat deze jongen vrij stevig in de schulden zit. Stel hij schrijft zich bij mij in als inwonende wat voor gevaar lopen mijn spullen dan?
Met vriendelijke groet,
Marcel |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: do 19 jan 2012 21:51 Onderwerp: |
|
|
Dat al je spullen in beslag worden genomen en geveild.
Gelet op wat je schrijft (het zijn jouw spullen en niet de zijne) zou dat weliswaar niet terecht zijn, maar dat betekent niet dat het niet gebeurt.
Overigens zit je dicht tegen strafbaarheid aan als je iemand op jouw adres laat inschrijven die daar helemaal niet woont of gaat wonen. Niet aan meewerken dus. Hij moet de gemeente maar vragen een oplossing te vinden. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Marsgh83
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: vr 20 jan 2012 16:58 Onderwerp: |
|
|
bedankt voor je reactie, dan is dit dus niet de oplossing, het lullige is dat hij per 1 maart een eigen huisje heeft maar dus tot dinsdag de tijd heeft om een bewijs van aanvraag van de v.o.g. Feit is wel dat hij hier al logeert want ik laat een vriend niet op straat slapen dus mocht hij zich hier inschrijven als inwonende dan woont hij hier ook daadwerkelijk tot 1 maart, het gaat mij echter om mijn spulletjes. Heb er hard voor gewerkt en wil ze niet kwijt raken aan andermans schulden. Dus dan is het gewoon geen optie. |
|
|
|
 |
MichaelRongen
Leeftijd: 59 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): LOI
|
Geplaatst: za 28 jan 2012 15:19 Onderwerp: pension |
|
|
Inschrijven in een pension en ik geloof zelfs dat een hotel ook kan.
Sommige gemeenten staat een postadres ook toe. _________________ quem patronum rogaturus |
|
|
|
 |
dr.dunno
Leeftijd: 45 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: za 28 jan 2012 19:13 Onderwerp: |
|
|
Marsgh83 schreef: | bedankt voor je reactie, dan is dit dus niet de oplossing, het lullige is dat hij per 1 maart een eigen huisje heeft maar dus tot dinsdag de tijd heeft om een bewijs van aanvraag van de v.o.g. Feit is wel dat hij hier al logeert want ik laat een vriend niet op straat slapen dus mocht hij zich hier inschrijven als inwonende dan woont hij hier ook daadwerkelijk tot 1 maart, het gaat mij echter om mijn spulletjes. Heb er hard voor gewerkt en wil ze niet kwijt raken aan andermans schulden. Dus dan is het gewoon geen optie. |
Loyaliteit is één ding, maar je vriend heeft zichzelf in de problemen gewerkt, althans daar heb jij naar verwachting geen aandeel in gehad. Van jou kan niet verwacht worden dat je je in de problemen brengt door hem hulp te verlenen, bona fides beschrijft dit reeds voor je. Kiezen voor jezelf is dus het devies, je vriend moet dan dus maar een andere manier verzinnen om z'n problemen op te lossen. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 28 jan 2012 23:01 Onderwerp: |
|
|
Marsgh83 schreef: | bedankt voor je reactie, dan is dit dus niet de oplossing, het lullige is dat hij per 1 maart een eigen huisje heeft maar dus tot dinsdag de tijd heeft om een bewijs van aanvraag van de v.o.g. |
Het is toch gewoon simpel: hij stapt naar de gemeente met zijn verhaal, en die vertelt hem wat in zo'n situatie de oplossing is. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|