Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu di 05 aug 2025 19:09
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Een probleem met de politie.
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BezorgdeBurger

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: wo 09 mei 2012 13:28    Onderwerp: Een probleem met de politie. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Na de geboorte van 1 van onze kinderen werd mijn vrouw ziek. Ze kreeg een slopende ziekte waardoor ik haar veel moest ondersteunen. In deze zwakke periode doemde ineens een vergeten familie lid op. Dit familie lid noem ik voor het gemak even Koos. Ik had al jaren geen contact meer gehad met Koos. Koos drong er op aan om de zorg van 1 kind over te nemen.

Ik had er altijd een dubbel gevoel bij maar het Koos en andere familie leden bleven er op aandringen om deze hulp te accepteren. Ons kind ging geregeld bij Koos slapen. Drong daar ook al die tijd op aan.

Maar op een gegeven moment vertelde mijn kind over rare dingen waarvan bij alle ouders de alarm bellen zouden gaan rinkelen. Of loeien zelfs. Ik verbrak per direct al het contact met Koos en aanhang.

Er was echter 1 probleem. Het paspoort van ons kind lag nog bij Koos.. Die ging moeilijk doen over de teruggave er van. Ik ben toen naar het hoofdbureau gegaan om aangifte te doen van verduistering. Dit ging echter niet want ik moet eerst een aantal maal waarschuwen dat ik het paspoort terug wilde. Dat had ik per mail gedaan.

koos wilde het echter in persoon terug brengen. En sprak een tijd stip af.
In plaats van het door de brievenbus te gooien ging Koos een groot drama maken en ging dreigen met jeugdzorg. Nu kennen we allemaal wel de werkwijze van jeugdzorg.

Dat paspoort kreeg ik niet terug. Koos heeft het aan een collega gegeven van een kind van Koos wat bij de politie werkt. Dit kind noem ik maar even voor het gemak Jeroen. Deze collega kwam samen met een andere agent langs. In uniform. Niet alleen om het paspoort terug te geven maar ook om een claim neer te leggen van 5000 euro. ( zogenaamd voor gemaakte kosten. ) En tevens om te controleren of het wel goed ging met mijn kinderen. Dat laatste ervaarde ik als afpersing. Juridisch is dit wel niet zo. Maar door een burger wordt dat wel zo ervaren.

Deze collega is vervolgens nog een keer of 2 tot 3 langs geweest om te "controleren". Maar hier eindigt het verhaal niet.
Toen ik wilde klagen over deze collega werd ik doorverboden met iemand van zeden zaken. Die wist me te vertellen dat als ik een klacht in zou dienen, dat mijn kinderen dan onderzocht zouden worden. ( juridisch gezien is dit geen dreigement maar wordt wel zo ervaren door een burger )

Koos liet me nog steeds niet met rust. Koos bleef me berichten, brieven en kaarten sturen. Soms vol verwijten en beschuldigend en dan weer smekend of poeslief. Vol zelf vertrouwen met de hand der wet. En niet alleen aan mij maar ook aan familie leden.

Na een jaar negeren was de maat vol Ben toen weer naar het hoofdbureau gegaan om aangifte te doen. Er werd me geadvizeerd om het te laten bij een melding. Er zou met Koos gepraat gaan worden. Het zou gaan stoppen.

Ongeveer een maand later staat er een agent voor mijn deur. 1 die ik nog niet eerder gezien had. Ik noem die agent voor het gemak Miep. Van het zelfde bureau Jeroen en de andere Collega werkt. Die claimt dat ik Koos stakt ( de zaak is dus omgedraaid )

Het hoofd bureau had geadvizeerd om contact op te nemen met de kinderen van Koos. Als de problemen zouden aanhouden. Dit had ik dus gedaan. Ik was naar het huis van 1 van de kinderen gegaan. Echter van praten kwam weinig. En vervolgens stond Miep weer op de stoep.
Als ik geen contact meer op zou nemen met Koos ( alsof ik dat al wilde, en had ik ook niet gedaan ) dan zou Miep er voor zorgen dat Koos geen contact meer opnam. En inderdaad heb ik toen nog maar 1 of 2 berichten van Koos ontvangen maar toen was het stil.

Een tijd later belde Miep me echter op. Hij had nog steeds geen brieven gekregen van mij. Die door Koos geschreven waren. Ik had daar vanaf gezien omdat ik sterk twijfel aan de onafhankelijkheid van de betreffende agent. ik vreesde dat dingen verdraaid zouden worden en tegen mij gebruikt zouden worden. Tot nu toe was dat ook steeds zo. Ik had er ook in het bijzonder om gevraagd of het door een ander bureau behandeld kon worden. Koos kent immers de agenten in kwestie.
De agent ging toen nog een beetje dreigen dat hij er wat over zou schrijven in mijn dossier.

Vreemd genoeg stond er over de bezoeken van de Collega niets meer in de computer. Ook de melding van stalking was in rook opgegaan. Heel handing natuurlijk.

Echter sinds dien laten ze me niet meer met rust. Zo was ik getuige van een diefstal door een junk. Wilde de agent me meenemen omdat hij dacht dat ik met hem samenwerkte ( op zich al een belediging ) Dit ging op het laatste moment niet door want de junk werd al na enkele minuten gegrepen.

Volgende geval diende zich al snel aan. Ik had vals geld ontvangen. Dit had ik geprobeerd uit te geven bij een winkel. Niet wetende dat het vals was. Men belt politie. Neemt me mee omdat ik geen legitimatie had.
Vervolgens komt een buurman het brengen. Hem sturen ze weg zodat ik weer vervoer naar huis moest regelen ( treiteren ) Vervolgens moest ik 3 pogingen ondernemen om zelf aangifte te doen tegen degene die het mij had verstrekt. Er is uiteindelijk wel excusses aangeboden. Maar toch.

Maar laatst was het weer raak. Bij een woning in de buurt was een poging gedaan tot inbraak. Moesten ze natuurlijk bij mij zijn. Deze agent had ik ook al eerder gezien met 1 van de andere agenten aan de deur. Wilde me ook meenemen. Ik was verdacht. Uiteindelijk is dat niet gebeurt maar er staat duidelijk een kruisje achter mijn naam.

Hoe dit op te lossen zonder te hoeven verhuizen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jolanda99

Leeftijd: 65
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok

BerichtGeplaatst: do 10 mei 2012 9:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klacht indienen bij hoofdbureau van de politie en als dat niets oplevert bij de Nationale Ombudsman.
Thessa

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG

BerichtGeplaatst: do 10 mei 2012 11:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op basis van de WOB inzage in je dossier eisen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds