Content Syndication
|
|
|
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
Auteur |
Bericht |
studentje1987
Leeftijd: 37 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): HG
|
Geplaatst: zo 02 okt 2011 11:20 Onderwerp: Dwangbevel in naam der Koningin |
|
|
Beste mensen,
Tot mijn grote schrik ontving ik gister ineens een dwangbevel van de gemeente waar ik eerst heb gewoond. Het betreft hier een bedrag voor de gemeentelijke heffingen. Deze aanslag is al op 30-04 uitgevaardigd, het rare is alleen dat ik er zelf nooit iets van heb vernomen. DE situatie is als volgt ik heb in deze periode tijdelijk op een studentenkamer gewoond. Hier woonde wij met z'n drieeen, dus nog twee andere meisjes. Ik huurde van één van deze meisjes een kamer. Eigenlijk was ik dus gewoon een onderhuurder bovendien had ik nog maar slechts een proefcontract waardoor ik betwijfel of ik wel een normale huurder was. Het issue waar ik eigenlijk op doel is, kan de gemeente een aanslag voor gemeentelijke heffingen richten aan iemand die niet de hoofdhuurder is van het huis? Het lijkt mij logisch dat deze gericht wordt aan degene die het huis huurt van de woningbouwvereniging. Aangezien deze meiden niet met mij verder willen, ben ik daar een week voor koninginnedag (23-04) vertrokken. Waarschijnlijk is daarom de aanslag nog naar dat adres gestuurd.
Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik nu moet doen. Ik heb de mogelijkheid om bezwaar in te dien. Enkel vraag ik mij af hoe groot de kans van slagen is. Verder heb ik ook contact gelegd met de huurster zodat we in onderling overleg hopelijk een oplossing kunnen vinden. Inmiddels is het oorspronlijke bedrag flink verhoogd met de volgende kosten: exploot-kosten, kosten van aanmaning, en kosten van rente. Alles bij elkaar opgeteld een bedrag van 59 euro.
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Wat zijn mijn rechten?
Ik hoop dat jullie mij misschien een stukje verder kunnen helpen, zou er erg dankbaar voor zijn.
Met vriendelijke groet,
Een student  |
|
|
|
 |
hermanJ
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: di 04 okt 2011 3:27 Onderwerp: |
|
|
Het lijkt me dat je eerst moet uitzoeken aan welke bewoner de gemeente heffingen oplegt. De afvalstoffenheffing in Groningen wordt b.v. opgelegd aan degene die er het langste woont.
Het is namelijk zo dat gemeenten per adres maar één aanslag aan bewoners kunnen opleggen, dus 1 iemand is dan hoofdbewoner.
Was je ingeschreven op het adres, en waren de anderen toen je daar woonde ook ingeschreven?
Een bezwaar moet veel kans maken als:
- je je keurig in en uit hebt geschreven op het betreffende adres (dan hadden ze je de naheffing namelijk naar je nwe adres moeten sturen, zodat je bezwaar kan aantekenen tegen de foute adressering)
- je niet de hoofdhuurder was en er b.v. ook niet het langste woonde (aangeven wie wel) |
|
|
|
 |
|
 |
Pagina 1 van 1 |
|
|
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen U mag geen reacties plaatsen U mag uw berichten niet bewerken U mag uw berichten niet verwijderen U mag niet stemmen in polls
|
|
|
|