Rienzilla
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): UvA Berichten: 87
|
Geplaatst: wo 02 nov 2016 22:21 Onderwerp: Dwangbevel en aanmaning |
|
|
Hallo beste forumgenoten,
Ik kreeg vandaag een dwangbevel in de bus van de ambtenaar belast met de invordering van waterschapsbelastingen. Blijkbaar had ik de aanslag over 2015 niet betaald. Ik heb de aanslag nu maar braaf betaald, maar had niet zo'n trek om 49 euro aanmanings- en dwangbevelkosten uit te geven.
Nou wil het geval dat het waterschap op de berichtenbox van mijnoverheid.nl een bericht heeft achtergelaten met de strekking "er staat een aanmaning voor u klaar op www.sitevanhetwaterschap.nl/rekening/". Andere berichten of brieven heeft het waterschap niet gestuurd.
In het bericht op mijnoverheid.nl staat niet om welk bedrag het gaat, wat de betalingstermijn is, en dat er invorderingsmaatregelen zullen volgen op mijn kosten, zodat dit bericht op zichzelf ingevolge art. 4:112 Awb niet kwalificeert als een aanmaning. Op de site van het waterschap is de aanmaning inmiddels ook niet meer te vinden, en ik heb destijds niet op de link geklikt, zodat een daadwerkelijke aanmaning ook niet op die manier aan mij verzonden is.
Ik stel mij dus op het standpunt dat er geen bericht houdende een aanmaning is verzonden door het bestuursorgaan (klaarzetten op de eigen website is daarvoor niet voldoende; 2:17 Awb). En bij gebrek aan een aanmaning is het dwangbevel uitgevaardigd in strijd met art. 4:117 Awb. Kansrijk of kansloos?
Rien |
|