|
Auteur |
Bericht |
Peter75
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 27 feb 2010 15:54 Onderwerp: Duurdere vakantie door fout op de website? |
|
|
Hallo,
Ik steek direkt van wal.
Via een website heb ik een vakantiehuisje gehuurd voor een weekend (kale prijs € 270,00). Inclusief alle kosten kwam ik uit op ongeveer € 430,00. Dit was de site van de eigenaren van de vakantiewoningen Via die site heb ik ook per mail een bevestiging gekregen met de totaalprijs.
Een dag later kreeg ik via Hogenboom Vakantieparken per mail de reserveringsfactuur en die kwam uit op € 513,00.
Ik heb contact opgenomen en Hogenboom geeft aan dt de prijs op de website niet correct was. Ook de eigenaar geeft aan dat de prijs fout is en dat de prijzen inmiddels zijn aangepast. Hij betreurt de gang van zaken maar wil alleen het huisje verhuren voor het hogere bedrag.
Ik heb een overeenkomst en toch recht op het huisje voor het afgesproken bedrag van € 430,00?
Nb: Nergens staan de algemene voorwaarden of dat zij niet gehouden zijn aan aan eventuele fouten. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 27 feb 2010 16:27 Onderwerp: |
|
|
Een prijs van € 430 lijkt me niet zodanig laag dat je had moeten begrijpen dat de prijs waarschijnlijk niet juist was. Ze kunnen zich daarom niet achter die fout verschuilen.
Voorwaarde is wel dat het een echt aanbod was dat je hebt geaccepteerd en niet slechts een uitnodiging om een offerte aan te vragen. Als ik zo de website zie, dan lijkt het mij inderdaad om een echt aanbod te gaan (vanaf de "boek nu!"-knop). _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
Peter75
Leeftijd: 50 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: za 27 feb 2010 16:54 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Een prijs van € 430 lijkt me niet zodanig laag dat je had moeten begrijpen dat de prijs waarschijnlijk niet juist was. Ze kunnen zich daarom niet achter die fout verschuilen.
Voorwaarde is wel dat het een echt aanbod was dat je hebt geaccepteerd en niet slechts een uitnodiging om een offerte aan te vragen. Als ik zo de website zie, dan lijkt het mij inderdaad om een echt aanbod te gaan (vanaf de "boek nu!"-knop). |
Het is geboekt via www.hbverhuur.nl. Maar zelfe manier van werken. Eerst kijken of de woning vrij is en dan reserveren (ook aangeven hoeveel personen, extra's, etc.). Er is zeker geen offerte aangevraagd want éénmaal de reservering gemaakt dan houden ze je er ook aan. |
|
|
|
 |
bona fides
Geslacht: 
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22911
|
Geplaatst: za 27 feb 2010 17:45 Onderwerp: |
|
|
Peter75 schreef: | Het is geboekt via www.hbverhuur.nl. Maar zelfe manier van werken. Eerst kijken of de woning vrij is en dan reserveren (ook aangeven hoeveel personen, extra's, etc.). Er is zeker geen offerte aangevraagd want éénmaal de reservering gemaakt dan houden ze je er ook aan. |
Precies wat ik bedoel.
Volgens mij heb je helemaal gelijk dat ze aan die prijs van € 430 gebonden zijn. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
 |
|